Julen 2011




Ja då var julen över för den här gången, som man fixar och donar inför jul och
sen är den över på noll tid.
Här kommer lite kort om hur våran jul har varit.



Juldagsmorgon startade givetvis med grötfrukost, Linnéa som har namnsdag på julafton
fick öppna paket när vi åt.  Vi hade det lugnt och mysigt.



Klockan tre satt vi givetvis bänkade framför Kalle Anka, Linus hade tur och vaknade
upp i tid, både till Kalle och fikat. Han är lika tokig som sin mor i choklad. När Kalle
var slut började vi med julmaten. Barnen ville att maten skulle bli klar fort, dem längtade
efter sina paket.

     
Linnéa hjälper till.

  
Linus sitter och inväntar maten.





Efter maten var det dags för tomten att komma, dem större barnen tror ju inte på tomten
längre men nu har vi ju en liten plutt igen som måste få uppleva tomten. Barnen tyckte att
jag skulle vara tomte, jag hade ju magen ;) Men så blev det inte, hihi



Tomten var lite lite läskig, men lite spännande också. Han fick ingen kram men en liten
vink. Sen blev det dags för julklapps utdelning, Linnéa och Albin skötte om detta.

 
Linus klappade händerna över sina roliga julklappar.



 




Äntligen fick Linus sin älskade Blixten bil, han kan knappt vänta när Dick ska skruva
loss den.



Barnen blev sååå nöjda med alla sina fina julklappar, när öppnandet var klart så
hoppade dem i sina julklapps kläder, pyjamasar och onepiece.

 
Julklapps spel skulle spelas, Linnéa utmanar mormor.

 
Pyjamasbarnen.



På juldagen tog vi en skön sovmorgon, vi sov till närmare tio. Linnéa åt frukost med
sitt nya frukostset iförd sin nya onepiece. Barnen hade myskläder hela dagen även
Dick skuttade runt i sin nya overall. Under dagen höll barnen på med alla sina julklappar,
jag såg knappt röken av dem. Emelie kom lagom hem till middagen, hon hade firat jul
hemma hos sin faster i år.



Sen blev det julklapps utdelning igen, Emelie fick sina paket och hon delade ut dem
som hon hade köpt till barnen.




Emelie fick inte ha sina paket ifred, lilleman skulle hjälpa till.



Sen gick luften ur Linus, han och Emelie kröp ner under en filt. Jag skjutsade hem mamma,
jag passade även på att kasta alla julpapper i hennes soprum.
På annandagen åkte vi till Gränby till öppningen, barnen hade lite kläder som behövde bytas,
sen var det snabbt hem för att börja laga mat och baka en kaka. Dicks bror och fru kom på
mat. På kvällen låg jag helt utslagen i soffan, julen tog musten ur mej, hihi.



Idag har vi varit en sväng till Västerås och hälsat på min farmor, hon hade julpyntat och
gjort så fint, farmor fyller ändå 90 år. Hon bjöd som vanligt på en massa gott fika, vi
smaskade och åt.



Vi stannade inte så länge, barnen blir lite rastlösa, det finns inte så mycket att göra.
Dem satt och ritade en stund och lekte kurragömma.



Nu ska jag ta mina svullan fötter och lägga mej på soffan, i morse vaknade jag upp och
fick ta av mej ringarna på en gång, kände att händerna hade svullnat upp. Fick av mej
alla ringar utom en, nu på kvällskvisten fick jag äntligen av mej den också efter många
försök.

Ha det så bra och många kramar från

Barbamammma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0