Fullt ös





Vi har redan passerat andra advent och snart är det jul, hur går det med julstöket.
Här hemma är det fullt ös från morgon till kväll, därför har jag inte ens haft tid att
uppdatera bloggen.
I fredags gjorde jag och Åsa ett nytt försök att åka och julhandla i Kista galleria,
den här gången var det inget rånförsök.  Köpte en del julklappar och kläder som jag
ska ha på mej på julbordet som jag ska på i helgen. Det blev även god lunch, bestående
av



Vi avslutade givetvis med en god fika.  När jag kom hem var jag ganska så trött,
det blev ryggläge i soffan framför Idol.
I lördags tog vi det lugnt på morgonen, efter frukost tog vi en långpromenad, det
var inte så skönt ute.  Linus frös nog inte, han hade fått på sej sin tjocka vinteroverall.

 

På eftermiddagen kom barnen på att dem ville gå på A-lags matchen i innebandy.
Dem frågade om Emelie ville följa med, Dick jobbade och jag hade inte lust att
sitta så länge på läktaren med Linus. Risken att han skulle sitta still hela matchen
var inte så stor. Snäll som Emelie är så åkte hon med. På lördagskvällen blev jag
inte uppe så länge, Linnéa var också trött, hon hade varit uppe halv åtta och spelat
match. Så hela familjen släckte ner tidigt. Skönt!!
Söndagen startade med innebandymatch i Allianshallen, den här gången var det Albins
tur att spela. Dem spelade bra men tyvärr blev det förlust. Mamma var också där och
tittade. Barnen blir så glada när nån kommer och tittar.



På eftermiddagen var det dags för mej att åka och jobba, mamma åkte med oss hem för
att ta hand om barnen. När jag åkte till jobbet satt dem och myste och firade andra advent.
Jag var inte ett dugg avundsjuk.



Jag fick fira andra advent med Emelie senare på kvällen.



Efter att ha jobbat var jag rejält trött, magen var stenhård utav alla sammandragningar.
Ska till spec mvc och kolla upp livmodertappen igen på torsdag, har ju gått och tjuvöppnat
mej dem andra graviditeterna, så det är skönt att dem har koll, så att jag vet om jag måste
dra ner på tempot.
Igår måndag tog jag och Linus en riktig slapp förmiddag, vi tände eld i brasan och en massa
värme ljus.



Sen satt vi länge och åt frukost, Linus satte sej i sin stol framför tvn och mös.



När Linus sov middag åkte jag in och tränade, skönt att få träna lite.
Sen var det bakning som gällde, det är ju dags att fira födelsedag här hemma nästa
vecka och då vill man ju ha nått att bjuda på. Det blev fudgekaka med chokladhjärtan
och cookies med vitchoklad i,  sen frös jag allt snabbt så inte mina små korpar skulle
äta upp alltsammans.



Undertiden jag bakade busade Línus runt, han är så full i sjutton. När jag stod där i godan ro
och bakade, flög han på mej bakifrån, när jag vänder mej om ser han ut så här.



Min egen lilla spindelman, masken satt inte alla gånger åt rätt håll, men det brydde han sej
inte om, han såg tydligen ändå när han sprang omkring.
Idag hade jag fika främmande på morgonen, vi tjuvsmakade på mina bakverk. Det gick att
äta, Linus är en riktig chokladgris, undra just vem han fått det ifrån.
Idag passade jag på att sova en stund när Linus sov, samla lite krafter för att sen orka ta
itu med lussebullsbaket. Hade jäst i kylen som höll på att gå ut.



Efter att ha städat upp efter bak och middag, så kunde jag äntligen ta kväll, trodde jag.
Lilla vovven hade ju inte fått nån promenad, det var bara och byllta på Linus kläder och
ge sej ut i kylan. Dick var och tränade Linnéas lag i innebandy, därutav fick Linus hänga
med ut i mörkret.



Skulle ha tagit mössa på mej, det var lite kallt om öronen.
Nu har jag värmt mej framför brasan och ska gå och göra lite glögg och en nybakad
lussebulle. Det är jag värd nu, ska även servera min sjuka man lite glögg. Han fick
svar på sin lungröntgen idag, och som vi misstänkt hela tiden så hade han lunginflammation.
Tänk att det ska vara så svårt att få hjälp, det gick bara två veckor innan nån lyssnade. Nu
har han fått antibiotika.

Ha det så gott!!

Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0