Monstret

Min älskade lilla prins, har fått en inneboende, som tar över hans liv ibland.
Han blir ett monster. Han blir så arg att han kastar sej ner på golvet och slår
i backen.  Idag var vi på Gränby med Åsa och lille Oliver, skulle handla lite och
givetvis äta lunch. Allt började lugnt, men när vi kom in på Åhléns så fick han
syn på en leksaks bil och den ville han ha, han fick välja en för 25 kr men det hela
slutade med att han kastade ner tre bilar i vagnen, jag tog upp dem och gav honom
en, han blev helt galen, han skulle ha alla. Han kastade bilar runt omkring sej, det
skulle han inte ha gjort, då fick jag nog och hängde tillbaka alla bilarna och gick därifrån
utan bil. Gissa om han skrek, hela Åhléns måste ha hört honom. Är man dum får man
ingenting, det måste han lära sej från början. Vi traskade in på HM istället, där lugnade
han sej, men hade vrålat så mycket så han satt i halsen och höll på kräkas. Jag fick dra
upp honom ur vagnen, var rädd för att få spyor i vagnen. Att jag tog upp honom ur vagnen
gjorde ju inte saken bättre, då ville han ju gå och blev så arg när jag satt tillbaka honom.
När han lugnat sej fick han komma ur en stund och gå bredvid mej, han gick runt och
tittade på alla fina tröjor med bilar på, sen när jag skulle ta honom i handen för att gå och
äta lunch, så slog det runt i lilla huvudet igen och monstret vaknade åter. Som ni ser på
bilden så kastar han sej på golvet och skriker. Där ligger han ett tag och sen blir han så
ledsen för att förstår nog inte varför han blir så arg.
Efter lite lunch blev han en annan unge, men jag fick inte mata honom, det skulle
Åsa göra. Han satt först så snällt och åt och tittade på alla bussar som åkte förbi.
När det nästan är dags att gå och jag håller på att packa ihop hans saker, får han
ett utbrott över nått, vad vet jag inte, han vevar till med handen så min latte stänker
ur glaset, han fick en hel del över sej, det stänkte ända upp i anskitet. Rätt åt honom.
Nu var det dags att åka hem och sova, på väg till bilen hinner han bli ett monster ännu
en gång. Suck!!
är tur att man vet att han innerst inne är världens goaste unge, det är bara att bita
ihop och se glad ut.
På eftemiddagen hade jag bestämt att jag skulle röja uppe i ungarnas rum och lämnade
glatt Linus med Dick, det var hans tur att ta hand om monstret ifall det skulle dyka upp.
Dem gick ut och lekte och Dick slapp uppleva vårat monster. Han var hur snäll som helst.
Gick runt i trädgården och plockade äpplen, gungade och hade det bra och fick
göra precis som han ville, det klart att man är snäll då.
Idag kom Linnéa hem som en solstråle, och sa att det var en sån bra dag idag,
det var nämligen säsongens första innebandyträning. Dem tränade i två timmar
och hon var så nöjd. Albin var inte lika glad idag, han kom hem tidigare från skolan
och hade så ont i huvudet och kände sej hängig. Så för hans del blev det ingen fotbolls
match idag. Igår var hans klass och badade i Bälinge och det var nog inte så bra för
honom som varit sjuk nyligen. Han blev nog lite kall, det är ju ingen direkt badvärme
i luften. Emelie var inte heller på topp när hon kom hem, Dick och hon skulle ha övnings-
kört men hon orkade inte.
Nu ska jag lägga mej i soffan och ladda batterierna inför morgondagen, jag ska till frissan
och ha med mej min lillaprins, som säkert kommer att förvandlas till ett monster och då
gäller det att vara utvilad och ha gott med tålamod.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: mormor

Du får inte säga att mitt lilla gulliga barnbarn är ett monster! Han är så gosig så! Jättesöt! Ge Linus en stor kram från mormor!

2011-08-31 @ 10:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0