Kusin träff!



Idag har vi varit på en tripp till Enköping, för att hälsa på min kusin
och hennes barn. Vi åkte direkt efter att vi ätit frukost. Min kusin
bor i min mormor och morfars gamla hus på landet, Linus hade
fullt upp med att titta på alla traktorer som åkte ute på åkrarna.



Han har strosat runt i trädgården mest hela dagen, dem andra barnen
har mest hoppat studsmatta, förstår inte hur dem orkar. Dem hade
iallafall tid att komma in och äta lite lunch. Som vanligt fick vi god mat,
min kusin är så duktig på att laga mat och baka.







När lunchen var avklarad så var det dags för Linus att sova en stund,
så jag och Maria tog en sväng med vagnen. Linus somnade nästan direkt,
och sov en timme. I vanliga fall sover han två, men det var en del traktorer
som harvade på åkrarna runt omkring, så jag tror han blev lite störd. Han
var ändå glad när han vaknade, ville direkt ut och strosa.



Nu hade vi blivit kaffesugna efter våran promenad och Maria serverade fika
ut i den sköna vårsolen. Riktigt konstigt väder idag, jätte varmt i luften, vindar
som var både kalla och varma och helt plötsligt blåste det upp och blev kolsvart
på himlen, men regnet gick på sidan om.



Ni kanske förstår vad jag menar när jag skriver att Maria är duktig på
att baka. :)
Vi hade det så mysigt i solen.



Vi åkte hem straxt innan halv fem. Jag kunde ha stannat några timmar till,
tiden går så fort och man träffas inte så ofta, men ville hem innan Linus skulle
äta middag och gå och sova.
Nu sover han efter en hel dag ute i solen, jag känner faktiskt att jag också
är lite trött. Har haft en kanon dag! Tack kära kusin vitamin!!

Glad påsk på er allla, och kanske ses vi på blåkulla, man vet aldrig!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Madeleine Engberg

Klart vi ska ta en fika! Vad sägs om nästa vecka?

Glad påsk på er!

2011-04-21 @ 20:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0