Torsdag = Städning

Ja idag har man inte suttit ner många minuter på rumpan.
Vi var uppe med tuppen, jag var tvungen att väcka Linus i
morse, och det tar emot vill jag lova, vi skulle vara inne med
bilen på Saab senast halv nio. Vi har tagit beslutet att koppla ur
airbagen, det är inte billigt vill jag lova. 1750 kronor. Men men
det får det vara värt, så skönt att kunna ha Linus bredvid mej
när jag kör. Han var så nöjd, han såg ut genom fönstret nu.



När vi ändå var i stan så passade vi på att glida förbi Ica Maxi,
dem har billigt godis den här veckan och godis är gott.
Hittade lite annat smått och gott givetvis, Linus fick ett par fina
moccasiner, dem hade billiga blockljus och rea på gardiner, så jag
köpte ett par svarta till vardagsrummet.



När vi kom hem satte jag igång med att städa, Linus kastade
jag i säng. Jag hann även stryka och få upp mina nya gardiner.
När posten kom idag så låg barnens skolfoton i brevlådan, så det
blev till att byta ut fjolårets. Dem var så fina alla tre.

                                

     

När all städning och pyssel var avklarat, tog jag på mej springskorna och
gav mej ut på en 5 km runda, men usch och fy vilken motvind jag hade,
jag blev nästan arg. Jag stod ju still när jag sprang. Men det var skönt när
man var hemma igen och hade pinnat sej igenom varvet.

Idag fick Linus smaka mjölk för första gången, har varit lite försiktig med
mjölk p ga Albin var så allergisk mot mjölkprotein, gissa  om han tyckte det
var gott. Han skrek när muggen var slut.

   

Sen fick han komma till pappa och smaka äpple och då var vi genast
glada igen.



Just nu sitter jag här i min ensamhet. Dick är med barnen på
träning, förstås, och Emelie är ute och går långrundan igen, undra
just om hunden fick följa med idag, har inte sett till honom, ja jag
tror minsann det han kommer inte när jag ropar.

Har ni börjat med julklapparan än,  det har jag. Jag har faktiskt
hunnit köpa sex stycken, kan tyvärr inte skriva vad, dem små bus
ungarna går ju in och läser ibland. Det mysiga med vintern är ju
faktiskt advent och julen. Fick Jotex katalogen häromdagen och där
fanns det en hel del fina advents saker. 


  

              

Det här var ett litet smakprov på vad som föll mej i smaken, jag är
lite smått tokig i silver. 

Nej nu ska jag nog ta och göra mina naglar lite fina, det är inget man
pysslar med när liten är vaken, det tar sin lilla tid.

Bye bye!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0