Latte dags


Den här morgonen var det ingen vidare att ta sin
morgonpromenad, det var endast 6 grader ute. Brrr
Då var det skönt att få komma in i värmen och dricka
morgon kaffe.
Sen åkte vi in till stan, vi började att ta en tur till
Babyland, det blev ingen billig tur, vi hittade just den
bilbarnstolen som jag ville ha och det var faktiskt 1200
kr rea på den. Vilken tur! Linus satt jätte bra i den.



Nu är bara problemet att vi har airbag i fram och jag skulle
vilja ha Linus bredvid mej, när han var mindre sov han oftast
när man åkte, men nu är han mera vaken, och det är inte roligt
att köra om han har kastat iväg nappen och börjat vråla. Men det
kostar ju en slant, så man får väga fördelar mot nackdelar.
Sen tog vi ju en sväng på Ikea, där fanns det som sagt en hel
del roliga saker, men jag köpte faktiskt bara det jag var där för.
Kastrull, badbalja och latte visp. Hittade ett par vita ljusstakar som
jag skulle passa på allrummet uppe, men jag tänkte att det är
bäst att bli klar med möblemanget innan jag börjar med inredningen.


ÅRYD Ljusstake/ värmeljushållare vit Höjd: 14 cm
Men fina var dem!

Gissa vad det första jag gjorde när jag kom hem, ja just det!

 
                                                         Latte dags!

Vispen var kanon, det blev riktigt bra med skum!
Linus satt bredvid och såg också lite sugen ut, han skulle säkert
smaka den ungen äter allt!



Medans jag intog min latte surfade jag runt lite på nätet, kollade
in lite inrednings saker, jag tycker det är så roligt!
Denna fina lampa hittade jag , två såna skulle vara så fina
i två av mina vardagsrumsfönster. Men den skulle ha passat
ännu bättre om skärmarna hade varit svarta.



Jag tyckte mycket om den fina lampfoten, den skulle passa bra ihop
med mina fina ljusstakar jag fick av min pappa och Ann, när jag
fyllde.




Ja det var den dagen det, nu är det kväll igen.
Nu sover skitungen, han avslutade kvällen med att borsta sina
tänder med sin nya tandborste, han vill hela tiden låna min, så
idag fick han en egen. Han har även invigt badbaljan, gissa om han
plaskade, han slog runt under vattnet två gånger.

     





Nej nu ska brasan tändas och ljusen inne ska tändas, ute på trappan lyser
det redan så fint.



Go kväll på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0