Höst rusk

Ja usch vilket väder det har varit idag, ett riktigt sova väder.
När Linus skulle sova förmiddag, kröp vi tillsammans ner i min
säng, där låg vi och sov i en timme och tjugo minuter.
Sen har jag gått här hemma och plockat lite, var lite sugen
att åka till Fullerö Handel och titta lite, men kom på att jag
får vänta tills jag får lön. Det finns ju så mycket fina saker där.
Därifrån kommer man sällan tomhänt.

   



Jag skulle nämligen behöva köpa nya ramar till barnens skol-
foton och fotbollskort. En fin ram är aldrig fel.
Dessa fina ramar hittade jag på Ikea, men dem snygga motiven
går tyvärr inte att köpa. Hi hi hi hi hi



Jag har också kommit på att jag nog har en samling ramar
uppe på vinden men i helt fel färg förstås, men det är ju bara
och inhandla lite vit sprayfärg så blir dem som nya. Smart!
Jag måste också köpa lite svart sprayfärg, om det nu inte ligger
en burk i förrådet. Den här ljus staken hittade jag i ett skåp idag,
den ställde jag i köksfönstret, så nu ska den få bli svart, lite blank.



På eftermiddagen åkte jag in och tränade, det var så skönt att
få röra på sej, man blir så seg sådana här dagar. Så nu har man
fått lite ny energi inför kvällen. Det behövdes, Linus sov så dåligt
på eftermiddag, så han har mest sprungit efter mej och gnällt.
Så irriterande, men jag ska inte klaga, han är för det mesta en
solstråle.




Nu sover Linus, Emelie har precis varit duktig och gått 8 km, men
puckot glömde ta med sej hunden, så nu har jag tvingat ut henne
en liten runda med honom. Själv ska jag snart åka och hämta
Albin och Linnéa från fotbollsträningen. Stackarna, det är så ruggigt
ute. Men snart är det slut på utomhus träningen.
När barnen har duschat ska vi göra lite kvällsfika och sätta oss och
titta på Idol.

Stora värmande kramar från mej!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0