Fotbolls dag!

Idag  har Albin och Linnéa haft fotboll i stort sett hela dagen,
det började med Linnéa som hade samling kl tio, hon skulle
till Karlholmsbruk, matchen började tolv.
När jag lämnat Linnéa tog jag och stoppade Linus i vagnen
och begav mej ut i det soliga men kalla vädret, vi var ute och 
gick i 70 minuter. Linus satt och skrattade åt Tintin nästan
hela vägen, nästan hemma somnade han.

  

När vi kom hem var jag jätte hungrig, kastade mej först in i duschen
sen kastade jag i ordning lite äggröra med keso och grönsaker, det
satt fin fint i magen.



Medans jag åt funderade jag på om jag skulle åka in till mamma för
att hämta sittdelen till vagnen, Linus börjar bli lite stor nu, han vill
helst sitta rak i ryggen och då är det så lätt att tippa över,  men det
är skönt att ha ligg delen när han sover, det känns lite mysigare.
Jag gjorde slag i saken, efter Linus ätit lunch åkte vi. Vi var inte hos
mamma så länge, hon var nyligen hemkommen från Grekland, brun
och fin. Lite avundsjuk blir jag!!!

Tre var det åter dags att fara på fotboll, nu hade Dick vaknat så han
var med. Albin spelade match mot storvreta, även Linnéa hade kommit
tillbaka, hon skulle vara bollmaja när herrarna spelade kl fyra.
Det blåste bra kallt, tur att fotbolls säsongen är över nu, det var deras
sista matcher.

  

Tycker synd om Linnéa hon har varit ute från tio tills jag hämtade henne
när herrarnas match var slut sex. Hon var lite frusen och väldigt hungrig,
som tur var hade jag lagar hennes favorit mat, kassler med ananas och
ris. Hon åt som en häst.



Idag har jag faktiskt,tro det eller ej hunnit grunda det sista på skåpet,
fick så pass mycket färg kvar så imorgon blir det till att börja grunda
mitt nästa projekt. En gammal stol.



När jag var på Ikea sist så hittade jag den här fina dynan, passar
perfekt in med mina färger hemma. Som ett grått fårskinn. Dum
som jag var så köpte jag det inte, är säkert slut nästa gång jag är
dit.

Nu har mörkret fallit utanför fönstret och jag ska ta och lägga
barnen, för åtta ska jag titta på ensam mamma söker. Sen blir
det nog sängen för mej, är lite trött, kan inte förstå det för inatt
sov jag 12 timmar. Så skönt!!

Sov gott i stugorna!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0