Rörmokare!



När Linus vaknade i morse såg han helt vild ut,
håret stod rätt upp som en tupp. Jag tror han ligger
på mage med huvudet ända uppe i hörntet och gnuggar,
så håret står åt alla håll. Han är för go!
På förmiddagen var det stor handling som stod på
agendan, tur att Dick var med så vi kunde ha två
vagnar, det blev en hel del. Det var typ tomt i kylen.
Linus satt i kundvagnen och rev, när vi kom till frukten
fick han syn på bananerna, då blev det ett himla liv.
Han älskar banan. Vilken tur för honom att Maxi
bjuder alla barn på en banan.
Vi köpte med oss lite nybakat bröd och åkte hem och
drack kaffe. Mums fillibabba!



På eftermiddagen var det dags att ta Linus och åka
till bvc, hade ju tänkt ta en skön promenad dit men
usch och fy vilket väder det är idag.
Linus blir ju nio månader idag så jag ville ha en vikt
och längd på honom. Han vägde 9600g och var 74cm.
Vad han växer den lilla rackaren, konstigt vore ju
annars så glad i mat som han är.



Nu här på kvälls kvisten fick man leka rörmokare
också, diskmaskinen började tjuta, det var stopp,
hela maskinen var full i vatten. Vad trött man blir.
När man precis har städat undan för kvällen och ska
till att sätta sej vid datan så får man börja riva i
slangar och skit. Men nu tror jag det fungerar igen, vi
får hålla tummarna.
Klockan åtta ska jag kasta mej ner i soffan och se
vad Äntligen hemma har att bjuda på. Man kan få
många bra tips. I förra avsnittet gjorde Karin några
fina kuddfodral. gå in på hemmakanalen.se så finns
beskrivning över hur hon gjort.





Jag själv ska nog ge mej på att göra den vita kudden
i bakgrunden. Men tyvärr är det nått skit med min
symaskin, så jag får väl meka först. Undersömmen
blir bara ett enda trassel. Så frustrerande.

Det var lite tips från mej !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0