Snigeln



Snigel, ja det är Linus nya namn, han snorar och dreglar,
så när han ålar på golvet så blir det ränder efter honom.
Jag tror jag blir tokig, springer runt med trasan och torkar.

 

Jag tror att Linus har missuppfattat det här med att stoppa ner
klossarna i plockhinken, dem trycker han in i munnen istället, sen
ålar han runt så, ser ut som ett miffo.

Idag har det varit lugna gatan här hemma, jag var bara in en snabbis
och tränade, skulle även har varit i till stan en sväng för att leta efter
en fin svart tofs att sätt i nyckel på mitt nymålade skåp (Maria MontaZami 
tofs. Hahahah). Men så blev inte fallet, för när jag prarade med gulliga
Bettan i telefonen på förmiddagen så sa hon att hon skulle göra en sån 
till mej. Jätte snällt, och jätte kul att ha nått man fått . Tänkte då  ta en
promenix istället, men usch vad det blåser, så vi stannade inne i värmen.

Ikväll  har jag lovat barnen att baka scones, det är ju Robinson och det
brukar dem få vara uppe och titta på, om dem är duktiga och går och
lägger sej åtta alla andra dagar.
Det är ju så gott med nygräddade scones med ost och björnbärs marmelad.
Det ska givetvis vara en stor kopp te till. Mums!!


Ha det så bra gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0