Skön höstdag!



Vilken skön höstdag, men så kall. Det blev till att ta på
Linus den varma höstoverallen som Albin hade som liten.
Det såg så mysigt ut i vagnen när vi drog i väg. Han somnade
in nästan direkt.
Mitt på dagen åkte jag och Linnéa och liten in till svägerskan
på fika, hon hade lite fleecekläder som Linnéa skulle prova.
Linus fick lite grejer att leka med på golvet, han blir nog kock.




Och helt plötsligt så fick Linus syn på hundens matskål, nam nam finns
det nått gott här i.

   



Tur att svägerskan hade diskat skålen. Hihi
På eftermiddagen har allt varit ganska lungt här hemma, jag
har målat bordet som jag hittat på vinden. Medans jag
målade plockade barnen åter fram duplot, Linus blev alldeles till
sej, dock inte Albin och Linnéa, dem tyckte mest han var ivägen.




I natt blir det nog minus grader, när vi gick en kvällspromenad var
det bara fem grader, Linus näsa var alldeles röd.
Tur att Dick tände en brasa innan han åkte till jobbet, nu brinner
det mysigt och värmer så gott.



Det kommer bli ett passande i vinter, så att inte Linus bränner
sina små händer. Det finns ju galler att köpa, men dem tar sån
plats på golvet. Vi får se hur pass nyfiken han är.

Nu ska jag snart värma en kopp te och krypa upp i soffan för
att titta på Ensam mamma söker. Får se om jag har nått gott
att ha till!



Hej då för den här gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0