Kafferep!



Ja morgon började som vanligt här i Ekebylund, men vad
det blåste idag, men det bekomm inte Linus, han var lika
glad som vanligt i vagnen.
På förmiddagen när Linus sov började jag att plocka in mina
fin glas och kaffeservisen i skåpet, för nu har jag målat klart.
Jippi! Igår kväll vid 22 fick jag ett ryck och sprang upp och
målade den sista gången. Det blev så fint, om jag får säga det
själv.



När Linus vaknade tog jag vagnen och traskade in till
Storvreta, jag skulle till Christina på kafferep, som Dick
säger. Han är bara avundsjuk. Haha
Christina hade dukat upp båda smaskiga mackor och
gott fikabröd.
När man kom hem var det bara att kasta sej in i verkligheten
igen, städa, tvätta och laga mat. Men nu är det fint inför den
kommande helgen.
Nu har Dick åkt till jobbet, nu har 4 nätter framför sej igen, vilket
innebär att jag blir själv i helgen igen. Usch vad det är tråkigt,
på helgen känner man sej så ensam, alla har ju sitt med sina
familjer. Men det är ju egentligen mest synd om honom som
måste jobba.
Nej nu ska jag gå och sanera badrummet på vatten, Linus har
badat och då stänks det en hel del. Sen ska jag förhöra Albin
på engelska glosor och på dem olika lövträden. Han har förhör
i morgon.

 

På tal om löv, vad fint det börjar bli på träden nu!!

Ha det nu så bra i höstmörkret!!


Kommentarer
Postat av: Dick

Håll ut min fru,efter denna helg så jobbar jag bara 4 pass på 16 dagar,de du.Kram från mig

2010-10-07 @ 04:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0