1:a Advent



Nu är vintern här och det passar ju bra idag när det är
1:a advent Det är så vackert ute, men lite väl kallt.



I morse tog jag och Linus en skön sovmorgon medans Dick
åkte iväg med Albin och Linnéa som spelade innebandy match.
Samlingen var halv åtta och så tidigt hade vi andra inte lust
att gå upp. Jag skulle ju iväg och jobba.
Idag var det ganska lungt på jobbet, det märktes att folk
firade advent. Tänk nu är det bara fyra veckor kvar till jul,
snart är jul stressen igång för många. Det är tur man fixar
allt i god tid så man slipper trängas med folk.
När man kom hem från jobbet serverades middag, Dick hade
lagat till Flygande Jakob, så gott!
Efter maten lag jag mej på golvet med Linus, mors grisen,
vi lekte en stund med duplo. Men sen fick han myror i brallan.
Han har kommit på att han kan resa sej mot mej, så det gör
han mest hela tiden, reser sej och sätter sej.



Nu har lille man lagt sej och vi har precis haft adventsmys.



Idag provade vi en ny glögg sort, äpple och kanel. Den
var helt ok. Min favorit glögg, Dufvenkroks vanilj glögg,
har jag inte hittat i år, så typiskt. Till advent åker mina
fina glögg muggar, från Indiska fram, jag har köpt eller fått
två stycken nya varje år, motivet på muggen har varit
lite annorlunda från åt till år. Har även två fat och en skål
för mandlar och russin.



Det smakade mycket gott med nybakade lussebullar och
peppakakor med grönmögel ost. Yammi!
Snart är det dags att bänka sej i soffan, Ensam mamma
söker och efter det en Beck film.

Ha det så mysigt alla adventsfirare, drick inte för mycket glögg!!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Madde

ser gott ut!

torsdag passar bra för oss, vi kan höras om detaljerna :)

2010-11-29 @ 12:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0