Igelkottsloppor

Igår upptäckte jag att Tintin hade små sår i pälsen
som han kliade på, jag hade även sett små tussar
av päls på golvet. Även jag hade fått som små myggbett
på armen. Jag sa direkt till Dick att nu har Tintin fått skabb,
jag ringde då till min svägerska som känner en veterinär.
Hon sa direkt att han hade igelkottsloppor, hade aldrig hört
talas om det, men det är ju faktiskt så att det bor en liten kotte
på våran tomt.
Så idag var det bara och fara in på apoteket och köpa frontline
och spraya hunden med. Usch vad det lukta!!!!
När vi ändå var in till stan passade vi på att köpa lite kläder till 
barnen som dem behöver, men tyvärr så fick jag fara in igen
på kvällning och byta storlek. Och vad tror ni händer när jag och
alla barnen kommer fram till Gränby, jo påsen med kläderna ligger
kvar hemma så det var bara för mig att fara hem igen. Lite smått
arg. Grrrrrrrr
Barnen lämnade jag kvar på Gränby dem träffade på min mamma
där, så när jag kom tillbaka så hade dem provat nya storlekar.
Nu har barnen hoppat i säng och jag ska kasta mej ner i soffan och
pusta ut!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0