Åter dags för vägning

Då har det varit fredag, med andra ord åter dags för
Linus att väga sig. Det var ju inte så positivt, han hade
bara gått upp 20g sen förra onsdagen, men som vanligt
hade han växt 1 cm. Han blir som en flaggstång!!!!
Jag åkte direkt till affären och köpte tillägg, dem tyckte
att jag skulle byta ut två mål per dag men jag ger istället
två mål extra per dag. Linus tycker det är jätte gott, jag
var lite orolig i början att han skulle välja bort bröstet men
han blir lika glad varje gång det är dags och tutta.



Den här helgen har det varit fullt upp.
I lördags hade Linnéa match i Östervåla, hon fick skjus dit eftersom
jag åkte och tittade på Albin som hade match i Bälinge(och Dick sov).
Linneá vann med 5-1, Linnéa var duktig och gjorde 3 mål.
Albins lag vann med 10-1, Albin gjorde 5 mål.
I Bälinge träffade jag först Linda K som var ute och gick med sin son
Oskar som skulle sova, så vi kollade på Albins andra halvlek. Linda
är tok intresserad av fotboll. När andra halvlek var slut träffade vi på
familjen Mattssons, dem var där och tittade på Eleonor som också
spelade match. Tvillingarna hade sina fina fotbollsdräkter på sej.
Linus som inte ville sova under matchen somnade i bilen, så när vi
kom hem lag jag honom i vagnen och gick en runda med Tintin, han
skulle bli själv hela kvällen eftersom barnen skulle sova hos min bror
och jag skulle till Åsa och grilla eftersom Dick skulle jobba. (Emelie har
varit hos sin pappa hela helgen).
Hemma hos Åsa fick vi jätte mycket gott att stoppa i munen, jag tror att
jag rullade hem. Linus sov 1 timme på hela dagen men var på ett strålande
humör hela kvällen. Han somnade halv nio i sin vagninsats som jag ställt in
i Åsa och Christers sovrum.
Linus och jag sov till halv nio, då var det bara och stiga upp, vi skulle
nämligen hämta upp barnen och mamma och fara till Enköping för att hälsa
på min mormor och morfar. Min mormor hade i vanlig ordning lagat god
mat, till efterrätt hade jag bakat årets första rabarberpaj.

                       

Jag tror inte jag gjort annat än och ätit i helgen, beach 2010 blir i vassen i år....
Nu är alla dem små barnen redo för sängen´, Albin och Linnéa är trötta efter
en helg hos Henke, men dem har haft super kul.
Natt natt

                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0