Skolavslutning

I torsdags var det dags för skolavslutning.
Barnen var så glada när dem gick till skolan på
morgonen. När barnen hade gått till skolan så
åkte jag in till stan, jag och mina kompisar skulle
ha mamma träff i stadsparken. Vi hade det så mysigt.
Barnen satt på filtarna och lekte en stund( ja min lillplutt
kan ju inte sitta), efter en stund blev Linus och Melwin
trötta och somnade in lagom till lunchen(Linus sov lite 
oroligt, fick vagga om honom ett par gånger).



                   

Jag hade gjort en jätte god sallad med färsk potatis och kyckling.
Efter en stund tittade solen fram och det blev varmt och skönt.
Vi satt där i tre timmar men tiden bara sprang iväg, kunde ha
suttit kvar längre men var tvungen att åka köpa jordgubbar till
kvällen då barnen skulle ha avslutning.
Kl halv sex började Albin och Linnéas avslutning, Emelies började
kl sju, vilken tur eftersom man vill ju hinna se alla barnen.
Dick skulle jobba, men han tog ledigt en timme. mamma kom också
ut  och tittade på barnen.
Dem sjöng så fint, det är nått speciellt med avslutningar.
På videoklippet här nedan sitter Albin i mitten och Linnéa ner till vänster.




Det var vemodigt också, för alla barnen, Linnéa får ny fröken i höst, Albin
slutar trean och får också ny fröken och Emelie går ut nian.
Linus var så duktig hela kvällen och satt i sin vagn i nästan tre timmar.



                  


           


När allt var slut skulle Emelies klass till klassrummen för att ta emot
sina betyg, då passade jag på att åka hem och lägga Linus.
Mamma och Linnéa dukade fram fika.
När det gått en halvtimme ringde Emelie med gråten i halsen och
bad mej komma för att hämta hennen, på en gång.
När vi fikade fick jag se Emelies betyg, dem var super bra. Hon är så
duktig i skolan.

                 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0