Packar

Vilket skit väder, inte en enda dag utan regn.
Vi har inte ens gjort i ordning poolen i år, men jag
sa till Dick att vi måste hinna med det innan vi åker
till Spanien, så det är badklart när vi kommer hem.
Barnen sitter mest inne och ugglar, bygger lego eller
spelar tv-spel. Här om dagen fick Albin sällskap när han
spelade, av Linus, det var inte så populärt, han bara drog
i spelkonsolen.



Linus lär sej nått nytt varje dag, det går så fort.
Han har blivit så stadig att han sitter själv utan problem i sin mat-
stol.



Här om dagen när han låg på skötbordet så hittade han sina fötter.
Det var spännade han låg en lång stund och grejade.

                 

Igår kväll, lördag, blev jag och Linus alldeles själva hemma, alla barnen
sov hos kompisar och Dick jobbade. Linus var jätte trött redan kl halv
sju, så jag hade hela kvällen för mej själv.
Nu har jag äntligen varit till mamma och hämtat den där resväskan, som
jag glömde förrut. Så nu är packningen i full gång. Det ligger kläder i
högar i hela sovrummet.
Samtidigt som jag försöker packa, så håller jag på inne och grejar,
jag får såna ryck när det är dåligt väder. Då vill jag göra om överallt.
Nu är hörnan i hallen färdig.



Nu är det vårat sovrum som står på tur.
Nu har Linnéa och Linus precis badat och Linus är skit trött, så nu
är det bara att kasta honom i säng.

                 

Sen ska vi mysa med jordgubbar och glass, jag och Emelie har namns-
dag i dag.
Go kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0