Tisdag 28:e December



Nu är det inte många dagar kvar till ett nytt år börjar,
tänk vad åren går. Idag har jag börjat gjort lite fint till
nyårsafton, plockade bort tomtarna och bytte gardiner i
köket. Har även hjälpt Linnéa att få ordning på sitt rum,
hon fick lite nya saker i julklapp, nu fattas det inte så
mycket, en matta och ett överkast. Detta önskar hon sej
när hon fyller. Ja tänk snart fyller lill skiten ett år, ingen
bebis längre. Ska bli spännande att se om han hinner lära
sej att gå innan ett års dagen. Han har börjat resa sej och
släppa när han står och håller man han i en hand och går
så går han riktigt stadigt.



Nu har ju storvreta innebandy cup kört igång, idag har Dick stått i
kiosken 7-13, så nu är det bara ett kiosk pass till. Skit tråkigt!!
Inte nog med att man ska kunna få till det med alla matcher man
ska skjutsa till, man ska jobba också. Det är ett himla pusslande.
Det blir tyvärr ingen sovmorgon för Dick i morgon heller, för då ska
Linnéa spela en julcup i Vänge, den börjar klockan åtta. Synd att det
var så tidigt, hade varit roligt att titta, men jag kan inte slita upp
Linus så tidigt. Men det blir ju som sagt en hel del matcher att titta
på i storvreta cupen.
Idag har det varit fritids här hemma, ett tag var det sju barn här,
dem har åkt skridskor och bobb. Fullt ös!
Nu har lungnet lagt sej och alla barnen har åkt hem, jag blev dessutom
av med ett eget barn, Albin ska sova hos en kompis.
Nej nu är det väl dags för mej att gå och packa åt Linnéa inför
morgon dagen, så hon får allt med sej. Sen ska hon i säng, klockan
ringer 06,00.



Jag blir nog inte heller uppe så länge idag, måste kurera min
förkylning, det sitter som en propp i huvudet. Känner inte ens
smak på det jag äter, kan lika gärna äta papper. Grrrrrrrrrr!!
Får väl göra mej en stor kopp te.

Tjingeling!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0