Julhandling!



Idag har Albin haft lov i skolan, dem var lediga p ga dem hade
en danskväll i höstas. När vi hade kommit i ordning på morgonen
åkte vi in till Maxi för att handla all julmaten, sprang också snabbt
in på coop, där hade dem billigt smågodis. Godis gris som man är.
Nöff nöff!!



På Maxi var det lungt och skönt, känns bra att slippa trängas med
alla andra som ska handla nästa vecka. Linus var så trött när vi
handlat klart så han somnade bums i bilen, där satt han i en timme,
medans jag och Albin plockade in varorna och åt lite lunch...
När han sen vaknade var han vrål hungrig han också, fram med
lunchen.



När Linnéa kom hem från skolan hade vi våran fredagsfika,
idag hade jag köpt super goda choklafmuffins från Maxis
egna konditori. Fick knappt ha den i fred, Linus blev alldeles
galen. Kan gottråttan brås på mamma sin tro.....
Idag var det även dags för 11 månaders vägning, han hade
växt 2,5 cm på en månad. När vi var på bvc upptäckte jag
att den ena framtanden uppe hade tittat fram och den
andra kommer fram vilken dag som helst. Undra på att han
dregglar. Min lilla sningel..
När vi kom hem från bvc så hoppade jag i mina tränings-
kläder och stack åter in till stan, träningsdax.
Det var faktiskt lungt på gymmet för att vara fredags
eftermiddag, det brukar var helt fullt. Nu kunde jag träna på
i min takt utan att behöva vänta på att maskinerna skulle
bli lediga.



Nu sover liten och här ska det dukas fram fredagsmys, ikväll
är det bara Linnéa hemma, Albin sover hos en kompis och
sjuklingen ligger hemma hos sin pappa.
Mörkret har lagt sej över Ekebylund så nu ska det även tändas
en massa ljus. Här på landet är det verkligen kolsvart.



Ha skön fredags kväll!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0