Dan före dan före dopparedan....



Den här dagen blev ju inte ett dugg bättre än gårdagen.
I morse skulle jag till Helena på gröt lunch, vi alla mammor
skulle träffas en sista gång innan jul och mysa. Dick skulle
ta med sej barnen in till Gränby för att dem skulle få inhandla
en julklapp till mej och Dick. Men som vanligt blir det inte som
man tänkt sej, Dick får inte igång Forden, någonting har ev
brunnit sönder, det luktade kabelbrand och bilen gick inte
ens att starta med startkablar, inte nog med det någonting
är fel med saabens termostat, så snart går väl inte den heller.
Det var bara för mej att stanna hemma, Dick jobbar ju två
nätter nu och var tvungen att åka in till Gränby idag.
Jag känner mej som sagt lite nedstämd nu.....



Tur att Linus är en solstråle och kan göra en på gott humör,
ja nästan jämnt, dock inte på bilden där han är i full fart och
sno kulorna i granen.
Idag har det varit julgodis baknings dag, först satt jag Emelie
på att baka en saffrans cheesecake, den ska vi ha till fikat på
julafton. Sen var det dags för lite olika små godsaker, knäck,
chokladris, chokladbollar och marsipanfigurer doppade i
choklad. Muuuuuuuuuuuums!!!



I bakgrunden spelar vi förstås julmusik, Carolas Jul i Betlehem. Min
favorit julskiva.

 

Linus ledsnade på att baka innan vi knappt börjat, så han åkte
ner på golvet.

 



Nu kan det nästan få bli julafton, allt är nästan klart, det är
bara skinkan som ska griljeras. Det gör vi i morgon på 
uppesittar kvällen.

Ha det nu så bra!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0