4:e December



För en gång skull så kunde vi ta det lungt på morgonen.
ingen klocka som skulle ställas på alarm. Men det var ju
inte så att det inte var innebandy fri lördag, både Albin
och Linnéa hade samling halv elva. Dick tog med sej liten
och åkte med Linnéa på innebandy i Österby och jag tog
med mej Albin och åkte på match i Enköping. Min pappa
och farmor kom också dit för att titta. Dem spelade ut
Enköping totalt, dem vann med 19-1, Albin gjorde 5 mål.
Linnéas lag vann med 3-2, hon gjorde 2 mål.



På väg hem från matchen stannade vi till på Max, Albin
var så hungrig, men tydligen var det fler som var hungriga
för tänk vad med folk det var där.



Albin tyckte det var kul att vi kunde åka iväg själva, det
händer ju inte så ofta att man kan göra nått med bara ett
utav barnen. Innan vi kom hem hade mörkret börjat falla.



När vi kom hem hade Dick hunnit dammsugit och tänt
eld i brasan, så skönt att komma hem och bara kunna
sätta sej i soffan och gosa med en nyvaken Linus.



Ja nu sover han för natten, Linnéa sover över hos en kompis,
Emelie är hos en kompis i stan så det blev bara ett barn kvar
och han sitter vid datan. Försöker få ner han till tvn för nu
börjar adventskalendern. Jag tycker den är lite rolig, det var
länge sen som jag följde kalendern. Nu vill Albin ha lite lördags
gott, så jag får väl resa på mej och duka fram lite gott.
Sen ska jag inta ryggläge i soffan.



Puss och kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0