1:a December



Hua vad kallt det var när man vakna, -22. Det var till att
gå ut och starta bilen i tid innan det var dags att köra 
barnen till skolan. Men så vackert det är ute nu, när solen
började gå upp gnistrade det så fint utanför köksfönstret.
Idag insåg jag att det var lite för kallt för den dagliga
morgon promenaden. Istället åt jag en god frukost i lugn
och ro, liten vaknade inte förrän nio. När han fått sin frukost
åkte vi in och gymmade lite, jag avslutade med att springa på
löpbandet. Dick och Linus satt och väntade på mej i lekrummet.
Dem åkte med för vi hade några ärenden att fixa, bla har
Albinsvinterjacka gått sönder i dragkedjan och det är ju lite
kallt att gå med öppen jacka. Hade hängt undan en på jobbet
i helgen, när jag jobbade.



Albin blev jätte nöjd med sin nya jacka. Sicken tur för mej!
Sen for vi vidare till Chilli, där har Linnéa sett en fåtölj som
hon önskar sej när hon fyller, när vi kom in får jag se att den
är prissänkt med 1000 kr, det var bara att slå till.



Så nu står den på hennes rum så fint!
Det är fortfarande en present men en för tidig sådan.
Hon blev super nöjd, kastade sej ner och prov satt på
en gång. Den matchar hennes nya tapet perfekt.





Ikväll var Linus så trött, blev inte mycket sova på dagen
idag, förmiddags luren blev för sen så han ville inte sova
på eftermiddagen så när klockan var sex var han helt slut.
Men då började hans favorit tv Rorry racerbil, han satt
alldeles stilla, sen blev det välling och bums i säng.





När årets julkalender började satt vi samlade och tittade,
den blir nog rolig. I år är första året som barnen inte ville
ha nån kalender, men dem vill fortfarande ha en choklad
kalender och det hade jag förstås glömt. Det var bara för
lilla mamma att skutta fram till affären.
Nu ser jag att lilla brasan håller på att slockna, så jag får
ge mej ut och hämta lite ved. Brrrrrrrrrrr

Ha en trevlig kväll!!


Kommentarer
Postat av: Dick

Tack för att du finns,älskar dig

2010-12-01 @ 21:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0