Latte morsa

Den här veckan har jag varit en riktig latte morsa, även denna dag.
Jag började dagen med en promenad, för ska man fika vaje dag lär man
röra på sej också. I morse när vi gick ut var det lite kyligt, det var att
plocka fram tjock tröjan till Linus.



Efter Linus sovit och ätit lunch for vi in till Gränby, jag hade fika date
med Åsa kl 13, jag åkte lite tidigare, jag visste att Karin och Ellinor var
där uppe. Jag hittade på dem inne på en sko affär. Karin är ju lite smått
tokig  i skor.



Jag sprang runt i affärerna och försökte hitta ett par marinblå fleece
byxor till Linus, efter mycket om och men så fann jag ett par på
Kappahl, men inte i hans storlek förstås, fick ringa till Boländerna och
lägga undan ett par. Jag har nämligen köpt en blå huv tröja i fleece,
den kommer från name it, men dem hade inga byxor till.
Kl 13 kom Åsa, vi började förstås med att gå till fiket. Det smakade
mycket gott. Linus var sugen han också, men han fick nöja sej med
en burk yoghurt. Han var helt vild, flaxade med armarna. Gott att äta!



Har ni sett vilka fina latte vi fick!



På fiket träffade jag även på Helena och hennes barn Antonia och Melwin.
Sen sprang jag och Åsa i affärerna och tittade, jag var på jakt efter en vaxduk
som Albin ska ha på bildlektionerna, hittade dock ingen bra, jag tror att Rusta
har till bra pris. Efter liten stund blev Linus så trött så han knoppade in och sov
45 minuter.



Halv fyra var det bara att skynda sej hem för att börja med middagen.
Dick skulle till jobbet och Linnéa skulle på kalas halv sex till åtta, och Emelie
hade fotbolls match halv sju i Björklinge. Det blev bara jag och grabbarna
kvar hemma, så jag tappade upp badvatten så dem kunde mysa lite.
Under tiden dem badade passade jag på att röja undan alla leksaker så vi
kan fredags mysa när Linus lagt sej och alla har kommit hem igen.



Ha en trevlig mys fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0