Helgens bestyr

Igår fredag var det mamma träff här hemma.
Helena och Linda P kom med sina bebisar, Linda K
kunde tyvärr inte komma.
Linus sov i stort sett hela tiden hans polare var här,
men Bianca och Melwin var det desto mer fart på.
Dem har blivit så stora och duktiga att dem börjat
äta mat till lunch. Melwin är ett riktigt matvrak, han
blir ledsen när maten tar slut.

              

Kl 13 så skulle Helena på massage och då åkte Linda och
jag en sväng till Fulleröhandel, dem har så mycket fint!
Efter det tog jag bilen och  drog in och tränade,
undertiden cyklade Dick med Linnéa till hennes första
utomhusträning. Träningen började kl 15, efter det skulle
hela laget cykla upp till idrottsplatsen för att duscha, dem
skulle nämligen övernatta där uppe. Kl 18 skulle familjen
komma upp med middag efter middagen skulle laget ha
fredags mys med godis och dricka.




Kl 9 idag var det väckning och frukost.
 KL 10 skulle vi åka dit för att hämta madrass och kudde,
eftersom laget tillsammans skulle cykla till fotbollsplanen
där dem skulle spela match mot Gusk kl 11.
Även Albin skulle vara borta kl 10 idag, han hade fotografering
med sitt lag i Ärentuna, så han och Dick for dit medans jag
hämtade Linnéas saker. Sen var det bara för mej att skynda
mej hem för att ge Linus mat innan Linnéas match började, men
ack vad jag bedrog mej, han ville ju inte äta.
Nu är det tyvärr så att Linus inte bajsat på 9 dagar igen, vilket
resulterar i att han inte vill äta utan bara skriker.
Jag försökte ge honom mat kl 10,11 och kl 12 men nej  han ville
inte ha. Han somnade istället kl 12 och sov till 16.
Då passade jag på att åka till fyrispark på barnloppis med min
kompis Linda. Vi gick där och tittade i en timme sen drog vi vidare
upp till gränby för att gå där och titta. Vi passade även på att ta en
fika. Mums!!! Det var skönt att ha några barnfria timmar.
När jag kom hem hade även Linnéa somnat, hon var helt slut efter
sitt läger och efter sin första match. Den slutade 4-1.



Efter vi ättit middag ringde Albins kompis Jonas och undrade om inte
Albin ville sova över där, så nu har Dick precis skjusat dit honom.
Ja det var vad vi har pysslat med, det var en del klockslag att passa, men
så länge barnen tycker det är roligt är det bara att gilla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0