Björklingebadet

Idag packade jag in barnen och lilla mamma och styrde bilen till badet i Björklinge. Det var inte igår vill jag lova, har säkert inte varit där på fem år. Barnen gillar bassängbad, men jag tänkte det kunde vara kul för dem små att leka i sanden. Jo pyttsan, Alwa var sjövild, sprang bara rakt ut i vattnet och kastade sej, inte ett dugg rädd. Skrattade så hon kiknade :)) Linus däremot är fegare och leker så fint i strandkanten. Tror att jag satt ner i fem minuter under dagen. Bus Alwa....
Badande fortsatte när vi kom hem, och då badade Alwa med Linnéa i poolen, det törs inte Linus, han tittade på ;)
Höll sej till lilla bebispoolen, tills Alwa kom springande och kastade sej på magen över kanten, skit samma om hon kom under. Jag säger då det, vilket passande på lill Hulda ;))
Ikväll skjutsade jag hem mamma, innan hann jag med ett pass på Friskis. Tack lilla mamma för hjälpen med barnen <3
Nu myser Linnéa och jag med glass, vi blev själva. Vi tittar på Varg Veum. Sen blir det sängen, om jag ska orka jaga Alwa i badet imorgon också..

Kramiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0