Hörselkontroll

Våran dag startade med 4 års hörselkontroll på vårdcentralen. Alwa ville inte till en början, Linus visade hur man gjorde och då var det inga problem.

När barnen var avlämnade cyklade jag in till jobbet, denna vecka är det kaos på jobbet nu när Valborg närmar sig. Vill inte ens tänka på hur fredagen blir 😅

Skol DM

Idag har jag njutit av livet tillsammans med mina goa ungar. Linnea har spelat Skol DM i innebandy.

Det var lång väntan mellan matcherna, så jag och små fisarna uträttade lite ärenden, blev b la lite sko shopping, fyra par skor lyckades dem hitta. Så nu är våren räddad 😊👍

Lite mat i magen behövdes också, sällskap fick vi också.
Albin kom hem från skolan samtidigt som vi kom hem, han och Alwa satt igång och baka medans jag for runt med dammsugarn , hängde tvätt etc.

Linnea var tydligen inte nöjd med valet av bakverk så hon satt igång och baka hon också, precis när köket hade blivit städat efter bakning nr 1.

Linnea hade också hjälpredor, det blev kladdkaka denna gång 😊
Ikväll efter jag fått dem små i säng blev det styrka och ett intensivpass för min del på Friskis. Har varit dåligt med det nu ett par dagar. Eftersom jag tränat så duktigt 😉 blev det kvällsfika med barnen när jag kom hem och hade duschar. Nu väntar sängen, ska drömma mig bort ❤️

Natti natti ❤️❤️

Weekend i Sundsvall

I fredags jobbade jag bara halvdag för att sen åka till Sundsvall med min älskade kompis Åsa. Lämnade mina hjärtan hemma, mina små hjärtan tog mamma hand om, hon bodde hos oss. Tack älskade mamma för att du ställer upp❤️

Vi köpte med oss lite sallad och rosé som vi nöjt av på tåget som gick kl 13, det första stoppet var i Gävle.

Vacker natur längs vägen, ömsom vinter ömsom sol😊

Väl framme checkade vi in på hotellet, sen tog vi en tur och kollade av staden.

Sundsvall är en mycket vacker stad, tyvärr var inte vädret det bästa, ena stunden sol, regn och snö.

På fredagen åt vi en lugn middag på hotellet, avnjöt några glas vin och hade det så mysigt.

Vi sov ut på lördagen , avnjöt en underbar hotellfrukost innan det bar av för en heldags shopping.

Vi vilade benen efter några timmar på en jätte mysigt restaurang , den låg på en innergård.

När vi var nöjda gav vi oss av till hotellet för lite eftermiddagsfika, sen gick vi upp och slappade ett tag på rummet , jag provade lite av det jag köpt.

Sen hällde vi upp vin i glasen och lag oss på sängen ett tag.

Behövde vila lite innan vi gav oss ut i vimlet, besökte en mysig bar vid namn RÅ.

Hittade också Svenssons kök och bar 😊

På söndagen var det dags att packa och åka hem, helgen gick alldeles för fort. Fick ett kärt mottagande när vi kom hem till Uppsala ❤️ Underbart att bli omfamnad och känna sig efterlängtad.

Barnen hade haft det jätte bra med mormor.

Borta bra men hemma bäst ❤️❤️❤️❤️

Fantastiskt helg ❤️

Uppdaterar i morgon, lite trött efter tågresan, fick ett kärt mottagande när jag kom hem❤️ Nu tänker jag hoppa i säng ❤️

😅

Klockan fem imorse när jag satt mig på cykeln var solen påväg upp. Vacker morgon men lite kylig -3.
På jobbet var det fullt ös, går inte att beskriva hur mycket pall vi får in nu till sista april, vad vi har plockat. Det var skönt när klockan närmade sig lunch, skönt att få gå upp på stan och njuta av solen och givetvis en god lunch ☀️❤️

När jag slutade kastade jag mig upp på cykeln och hem, fick en skur på mig, men sen hamnade jag mitt i mellan regn molnen, det var alldeles svart omkring mig.

Väl hemma började jag packa , ska iväg på en spa weekend ( utan mina alla ❤️) städade av lite, lastade ur vinterdäcken ur bilen och for iväg till stan och handlade, mamma kommer hit och är barnvakt, världens bästa mamma 💖 Innan jag åkte hem stannade jag på Friskis 💪🏽

Nu har jag lastat in allt i kylen ( finns inte mycket hemma när barnen är borta) duschat ätit, packat det sista, nu väntar sängen , klockan ringer 4.30. Imorgon blir det bussen, denna vecka blev det 16 mil cykel👍

Kramen ❤️

Blåsig vårdag ☀️

Tog en PW i morse och hämtade min bil som var klar, nya fina däck, supernöjd med 3600 kr fattigare 😬 Men nu glider jag runt som en prinsessa i min bil. Efter frukost var det dags att sätta sig på cykel och trampa in till stan och jobbet. Det var mer eller mindre storm, som tur är låg vinden på från sidan och inte rakt mot mig.

Väldigt vacker  och romantiskt solnedgång vid vattnet.

Njuter av livet ❤️

Motvind 😬

Startade dagen med att åka till däck firman med omläggning, mina nya sommardäck hade kommit 👍 Tog en PW hem, satte mig på cykeln för att åka till jobbet, stannade till på frukost dejt.

Väldigt mumsigt. Sen trampade man på bra, stannade till vid Friskis och gymmade en timme, sen blev det mumsig lunch ❤️ Började jobba 14 idag, nu har jag äntligen kommit hem, det var sådan motvind, blir så förbannad på denna vind 😡 men envis som man är trampar man på.

Nu lite mys i soffan innan sängen ❤️

💪🏽💪🏽💪🏽

Det finns många fina byggnader i Uppsala , man blir lätt hemma blind.

Försöker att verkligen ta in vår fina stad, härligt att jobba i stan och kunna gå ut på lunchen och njuta av vackra Uppsala ❤️❤️

Det blåste ordentligt när jag cyklade hem idag. Efter att ha ätit lite och laddat om tog jag bilen och åkte till Friskis, måndag, dags för gymmet och intensivpass. Det vill man ju inte missa❤️

Mums 😋

I morse satt jag mig på cykeln kl 5 och trampade mina 1.7 mil till jobbet, blåste en del, som vanligt 😬 Därför kan jag nu efter en utsökt lunch unna mig lite gofika 😋

Promenader ☀️☀️

En gråmulen morgon förvandlades till en dag med ömsom regn ömsom sol.🌦

Promenad väder, vi njöt av våran vackra natur. Över stock över sten genom hagar förbi fina vatten. Tyvärr dog min mobil så det blev inte så många kort.

❤️❤️❤️

SM Guld 🏆🏆🏆

Vilken känsla , vilket drag, guldregn för Storvreta 🏆🔴⚫️

Jätte kul att vara på plats och uppleva detta.

Detta firades natten lång 🍷🍷❤️❤️

Heja Vreta ⚫️🔴❤️

Storvreta är dem bästa 👏🏼👏🏼👏🏼⚫️🔴

Promenad genom stan 🌾🌷

En skön promenad på eftermiddagen i stan på min sena lunch, börjar knoppas och blomma vackert.

Nu efter jobbet blev det en mysig AW, väl värd efter mycket på jobbet.

❤️❤️

Äntligen fredag 😍

Härlig morgon, jobba några timmar , sen blir det lite AW🍷❤️

Trevlig helg ❤️

Så mycket kärlek ❤️❤️

Kvällspromenad när solen gick ner, Lill hjärtat var också med.☀️❤️

Torsdag = städ

Så skönt, nu är det färdigt , städat, tvättat, packat barnens saker, full fart mot helgen ❤️

Vi unnades oss gofika i ☀️☀️☀️
Nu är det dags att åka på innebandy😊

Puss och kram 😘

Premiär 🚴🏾

Idag när jag var ut på min dagliga morgon PW bestämde jag mig för att premiären på cykel till jobbet skulle bli idag, eftersom intesivpasset på Friskis med bästa M 💪🏽❤️ inte skulle hinnas med. Så jag gjorde slag i saken , jag tog cykeln, så nu känns det i rumpan att man cyklat 3.4 mil. Underbart att komma igång att cykla. Det var en vacker kväll att cykla hem i, lite kyligt.

När jag kom hem hade dem små kommit hem från dagmamman, Linnea hade varit duktigt och lagt dem. Alwa sov och Linus låg vaken och väntade på att få en kram. Vi låg en stund och kramades, idag har det varit dåligt med kramar och pussar.

Är en väldigt kramig och pussig person.

Längtar till helgen , då smäller det, SM final i innebandy i Stockholm❤️Skulle ha gått med min vän M, men tyvärr kom en konsert med pappan ivägen. Men jag ska åka och det kommer att bli så spännande. Heja Storvreta 🔴⚫️

Dags att hänga tvätt och gå och sova.

Kramiz ❤️

Kvällsfika 🍵

Efter att vi tränar och varit duktiga, blev det te och nybakade scones . Mums 😋
Kram ❤️❤️

Härlig dag ☀️☀️

Morgon PW

Gofrukost med bästa sällskapet ☕️

Kaffe i solen ☀️

Promenad i skogen ☀️

❤️❤️❤️

Svävar på moln 💪🏽😊❤️

Nu har man fått sig en genomkörare, kroppen har fått sitt och jag har fått mitt, nöjd på alla plan❤️ Längtar redan till nästa pass.
Nu ligger man på soffan och blir serverad kvällsfika, ibland är man lyckligt lottad ❤️ Snart dags att bege sig och hoppa i säng. Ledig dag imorgon, blir nog en mysig frukost tillsammans med min goa vän❤️
Ett mysigt ställe i vår solen är Fågelsången, så varmt och skönt ute på serveringen längs väggen. Kan varmt rekommendera.

( bild tagen för nån vecka sen)

Kramen 😘

☀️❤️☀️❤️

Kan livet bli bättre , underbart väder, mys på stan. ❤️Uteserveringen på stationen var full med lunchgäster.

Precis bytt om och dags att åka och träna ett intensivpass på Friskis 😊❤️

❤️kram❤️

Tvättstugan

Söndagkväll och tvätt, allt går mycket lättare om man är två. Dessutom med ett glas rött 🍷 Det behövdes idag efter en nervig dag🔴⚫️

Natti natti ❤️

DM guld 🏆🏆🏆

Grattis tjejer till trippel seger. Idag vann dem guld i DM. Jösses vilken spännande match mot Saga det var.
Linnea blur fälld ordentligt fri framför mål i sista minuten, straff. Hon gjorde även idag en grymt snygg straff.

Grattis 🏆🏆🏆❤️

Sköna söndag ☀️☀️

Startade morgonen med en frisk och frostig morgon PW.

Efter frukost blev det en sväng till Friskis, mitt tränings sällskap bangade idag 😊❤️

Efter dusch blev det en kaffe på altanen i solen, grubblandes på om jag skulle åka in på ett evenemang i stan eller titta på semifinalen på tv, det blev innebandy med barnen. Barn veckan försöker jag att lägga så mycket tid jag kan på barnen, den barnfria veckan finns det all tid i världen att umgås ❤️ Blir inte så mycket skrivet när jag är barnfri, skriver mest om mitt liv med barnen här.

Kom en fjäril och gjorde mig sällskap på altanen. Fler och fler vårtecken, det har börjat blomma fint i trädgården.

Om några veckor är det dags att öppna poolen, längtar efter många och långa mysiga kvällar, med mysiga stunder ❤️
Börjar även bli dags att planera semester, pratat lite om några dagar på Gotland❤️ somliga i min närhet vill helst inte flyga. Älskar Gotland, var mycket där som barn.

Nu sitter vi och hejar på Vreta, leder i nuläget med 3-0 🔴⚫️✊🏼👏🏼
Sen är det dags att ladda om och åka och titta på Linneas final i DM.

Kram kram

Innebandy helg ⚫️🔴

Helgen började med att igår stressa hem från jobbet, hämtade barnen, in till stan igen, åt middag på Max.

Ett kärt återseende har längtat så efter barnen.

Mer än mätta for vi vidare till Fyrishov och semifinalen i innebandy. Tyvärr blev det förlust för Storvreta mot Falun igen, sista avgörande på Söndag.
Idag efter min dagliga morgon PW, har det varit innebandy för hela slanten, DM i innebandy för F-00, linneas lag vann alla tre grupp matcherna. 👏🏼👏🏼 grymt spelat av tjejerna. Efter var det prisutdelning för poängligavinnarna. Linnea vann i mellansvenskan DJ18.
Så stolt ❤️

Det delades även ut pris till seriesegrarna  i F 00 och mellansvenskan DJ18, vilket gick till Linneas lag🏆🏆

Imorgon väntar final i DM, hoppas det blir vinst, vore så roligt, det är dem värda efter en otrolig säsong.

🔴⚫️

Semifinal 🔴⚫️

Igår efter jobbet bar det av till Falun, och semifinalen i innebandy. Tyvärr blev det förlust, riktigt surt.

Dagen har inte varit så positiv idag heller 😬 när jag kommer stressande från jobbet för att åka och handla, träna och sen vidare på lite torsdagsmys, möts jag av en bil med punktering. Gissa om jag blir less, när ska det ske nått positivt i mitt liv. Motgång på motgång.

Så här känner jag ....
Ringde till min underbara bror som kom som en räddare i nöden.

Tack älskade bror som alltid ställer upp på stora syster, älskar dig ❤️❤️
Allt jag skulle göra blev gjort idag, dock mycket senare än jag tänkt,  nu blir jag bortskämd med vin hos bästa vännen Henna , snart ska vi sova för kl ringer fem , gääääsp

Natti natti

Helgen lider..,

Mot sitt slut...

I fredags sken solen när jag tog bussen till jobbet, livet kändes bra.
På jobbet var det hysteriskt mycket, var skönt att gå till stationen och njutav av ett glas rött innan sängen väntade.

Lördagen på jobbet var ganska lugn, för att vara lördag. På vägen hem fick jag åka förbi Albin hemma hos sin pappa, med plånbok och mobilladdare och se till att hunden rastades. Linnea har spelat DM hela helgen. Lördagen avslutades med god mat på Plock i trevligt sällskap av innebandy morsor.

Idag har Linnea spelat DM med DJ 19, hon är så duktig min tjej❤️

Efter första matchen skjutsade jag Linnea till subway och köpte lunch, köpte en smörgås till Albin också, åkte till lägenheten och hämtade honom rastade hunden och sen åkte vi till mamma och fikade i väntan på finalen.

Det var en spännande final, tyvärr hade Alunda toppat upp med DJ spelare, men det var nära,.

Ett silver är inte fy skam, grymma tjejer,

Efter matchen var det min tur att röra på mig, det gick kanon. Rygg och flås kändes bra.

Jag stannade till vid pizzerian köpte mat och åkte hem till mamma.

Ligger nu skit mätt i soffan hos mamma och tittat på Mästarnas mästare. Ska snart åka hem och sova, kl ringer 4.40😬

Kram❤️❤️

Ledsen Arg Besviken

Jag finner inte ord.
Jag har alltid ställt upp till 110 % på mina barn och ex man. Jag har ALDRIG lämnat mina barn hemma SJÄLVA för att gå ut och roa mig. Har det någon gång varit nått som krockat har min mamma varit hos oss. Det har kommit till min kännedom att människors som jag har haft i mitt liv, snackar om att jag sitter ute och dricker vin. Ursäkta mig att jag gått ut och ätit och tagit ett glas vin med vänner när barnen vart borta, försökt  komma på fötter igen, börja må bra. Men det är tydligen inte ok.
Men fortsätt snacka skit, jag bryr mig inte. Men kom ALDRIG och säg till mig att jag inte sköter mina barn. Dem går ALLTID i första hand.