Laddar đŸ’ȘđŸœ

Försöker ladda och samla kraft inför kvĂ€llens intensivpass. 😅
Men blir mest trött 😂, syrsorna spelar, vattnet porlar, rogivande 😊

PremiÀr pÄ öppna fsk

Idag var öppna fsk öppen igen efter sommaren, vi kommer nog inte besöka den sÄ ofta nu nÀr Alwa börjat dagis, men idag var dem lediga och ville Äka ner en stund. Jag fick snÀllt slita mig frÄn solstolen och göra mig i ordning.

Vi Ă„t mellis, sjöng och barnen lekte. Albin kom förbi nĂ€r skolan slutade och vi Ă„kte hem. Sakta gick det, bil helvetet Ă€r trasig, mĂ„ste byta bromsbelĂ€ggen, alltid Ă€r det nĂ„tt skit😬

Nu nĂ€r vi kom hem kastade jag pĂ„ mig bikini, ut i solen, barnen hoppade i poolen, underbart ☀☀

Ska ladda med lite middag snart och Ă„ka och trĂ€na.

Ha det gott 💖

VĂ„ga vĂ€gra hösten 😊

Än Ă€r det sommar hĂ€r hos oss💕
PW, frukost i solen och morgon dopp.
Underbara sommartid ☀☀☀❀❀❀

Baka baka kaka

Idag blev det hĂ€mt mat, hade ingen lust att laga mat, en god kycklingsallad.
Efter maten lovade jag Linus och Alwa att baka nĂ„tt gott tills LinnĂ©a skulle komma hem frĂ„n SĂ€len.

Det blev ett nytt recept, sockerbullekladdkaka 😋 undertiden kakan var i ugnen lag jag mig ute i soffan i kvĂ€llssolen.

LinnĂ©a kom precis nĂ€r kakan var klar. Vi fikade ute, innan det var dags att lĂ€gga smĂ„ fisarna.

NĂ€r barnen var lagda och sagan lĂ€st, var det lilla vovvens tur att fĂ„ lite uppmĂ€rksamhet, en kvĂ€llspromenad.

Nu har jag rivit ingefĂ€ra och gjort te, mycket nyttigt, kĂ€nde att jag behövde lite vĂ€rmande  i min kalla kroppđŸ˜©

Kramen

Kanske sista doppet😱

Det gĂ€ller att passa pĂ„, kanske sista doppet för min del detta Ă„r. Det Ă€r skönt i vattnet, men vinden Ă€r inte sĂ„ skön att komma upp till 😬

Men det bekommer inte dessa smĂ„ bad djur.

Brrr tycker jag đŸ˜±đŸ˜±

Sköna söndag

Dem mindre barnen var ut och bada. Det Àr 28 grader i poolen.

Nu försvann dem upp pĂ„ sina rum, Albin sitter vid datan, förstĂ„s 😬
Jag ligger och drar Ă„t mig dem sista solstrĂ„larna och njuter av tystnaden.

Ha en skön söndag 💕

Kopplar av

Frukost ute i solen, snart Ă€r det slut pĂ„ dessa sköna stunder 💖

Seg lördagskvĂ€ll 😮

Sitter uppkrupen i fĂ„töljen, fryser, trött och allmĂ€nt hĂ€ngig , tröst Ă€ter lite glass, dĂ„ blir nog allt bra đŸ˜±
Lite sömn kanske gör susen. Imorgon hoppas jag pĂ„ sol och bad. Kanske tĂ€nds grillen. Imorgon kommer LinnĂ©a hem, hon har varit i SĂ€len pĂ„ trĂ€ningslĂ€ger med innebandylaget. TyvĂ€rr har hon tydligen blivit jĂ€tte förkyld, sĂ„ typiskt. Hon som brinner för sin trĂ€ning. ❀

Vackert citat 💕

Tidig morgon 😖

Fem i morse satt jag mig pĂ„ cykeln till jobbet, var ganska ensam lĂ€ngs vĂ€gen.
Har nu jobbat och slitit i tio timmar. Mötes av en strĂ„lande sol nĂ€r jag slutade 😎
Kom bara hem och vĂ€nde, ska nu in och shoppa lite tapeter jag sett till köket,

Glasögon ormarna 😊😂

Skymning

Det skymmer ute, jag har tĂ€nt lite ljus, lite mysigt mĂ„ste man ha det nĂ€r man kryper ner under filten med ont i magen😱😱

Snart blir det sĂ€ngen för mig, imorgon bĂ€r det av till jobbet pĂ„ cykel kl 05😁😁

Kram đŸŒ·

Goo morgon ☀

Njuter av mitt morgonkaffe i solen efter en lÄng PW. Nu ska jag stÀda och sen bÀr det av i motvinden pÄ cykel till jobbet.

Trevlig fredag önskar jag er 💝

Spökar

Det mĂ„ste fan spöka hĂ€r hemma. Saker försvinner men det Ă€r fasen INGEN som tagit nĂ„tt. Jag blir lite smĂ„tt GALEN😡

God natt

Regnskur

NĂ€r jobbdagen  var över och jag skulle cykla hem var det alldeles blött ute, jag hade tur och klarade mig frĂ„n det vĂ€rsta regnet.

Nu har Ă€ven min snygga lilla pojke mannekĂ€ngat i sina nya klĂ€der. Det Ă€r sĂ„ roligt att köpa klĂ€der till dem, dem Ă€r sĂ„ tacksamma 💗

Nu har jag krupit upp i min fÄtölj under en filt. Lite lagom trött.

Kramen 💓💕💓💕

Skön stund i solen

Efter en timmes PW njuter jag nu av frukost pÄ altanen. Ska snart trampa in till Friskis och gymma och sen vidare till jobbet.

Kram

Kaos

Vilket kaos, i huvudet och runt omkring mig. Dagen börjar med att mobilen totalt dör. FlĂ€nger in till stan, har bestĂ€mt för att tapetsera och mĂ„la om hemma, Ă„ker till Beijer bland annat, tar en svĂ€ng till HM och köper lite nya klĂ€der till dem smĂ„. Klockan tolv skulle jag till en kompis som öppnat egen skönhetssalong , stannar pĂ„ bolaget och köper med mig bubbel, Ă„ker dit, hon möter mig i dörren och sĂ€ger att hon smsat mig att hon fĂ„tt en kund... Och jag har ju ingen mobil. Jaha tĂ€nkte jag vad gör jag nu, hade en timme tills jag skulle göra cellprov ( mindre kul) vem vill ta en kopp kaffe med mig tro, jag Ă„ker till mamma och tar en kopp och visar henne klĂ€derna, hon sĂ€ger men det Ă€r ju olika storlekar pĂ„ Alwas byxor, fan jag har tagit fel pĂ„ det ena paret, med 40 min till godo innan lĂ€karbesök flĂ€nger jag ivĂ€g till HM igen och sen vidare till samaritern, med tio minuter kvar ska jag betala parkering, automaten Ă€r urfunktion med kort, jag har inga kontanter och ingen mobil sĂ„ jag kan felanmĂ€lan😡😡 som tur Ă€r kommer en snĂ€ll kille och jag fĂ„r lĂ„na mobil och ringa, springer in för cellprov och tar blodtryck, lite högt,  ha ha inte sĂ„ konstigt som jag flĂ€ngt. Hem hĂ€mtar barn som provar klĂ€der, ALLT var för litet, in med ungarna i bilen och in till HM, prova och byta klĂ€der. Hem steka pannkakor, Linnea ska pĂ„ match, skriva matlista, Alwa ropar frĂ„n toan sĂ„ jag springer dit, nĂ„n har spillt vatten pĂ„ golvet, jag halkar och Ă„ker rejĂ€lt i backen och glider rĂ€tt in i toastolen,  fixade  nya mobilen och sen Ă„kte jag och storhandlade.

Var hemma vid 21 och dÄ Ät jag lite kvarg och lag mig pÄ
soffan. Vilken skit dag 😖😖

Vilken jĂ€vla dag 😡

Ska berĂ€tta mer sen, det började med att mobilen dog, sĂ„ har ni smsat sĂ„ har jag inte fĂ„tt dem, smsa igen, har nu ny fungerande mobilđŸ‘đŸœ
Återkommer om resten av skit dagen senare, nu mĂ„ste jag storhandla.

Bye bye

GÄ din egen vÀg

Jaha dĂ„ var hon borta igen, var tog dem hĂ€r veckorna vĂ€gen😱 I miss you Emelie ❀❀

Men hon gör helt rÀtt, man lever bara en gÄng, sÄ gÄ den vÀg som gör dig lycklig.
Är sĂ„ stolt. Det Ă€r mĂ„nga som Ă€r fega och inte vĂ„gar följa sitt hjĂ€rta. Kasta inte bort livet.

😱😱

En tung dag, inte bra alls, inte ens trĂ€ningen kunde fĂ„ upp humöret😱

Sjukling nr 2

I morse vaknade Linus med feber, har bara vÀntat pÄ det. Skjutsade dem andra barnen till skola och dagis, Linus satt snÀllt hemma i soffan undertiden jag skjutsade och tog en PW. Han hade Emelie hemma som sov.

NĂ€r jag kom tillbaka Ă„t vi frukost i solen, nĂ€r jag skulle hĂ€mta Alwa följde han med och satt kvar i bilen. Vi stannade vid Ica och köpte glass och barnen fick en varsin tidning.

Alwa kastade sig i poolen nĂ€r vi fikat. Nu har jag precis Ă€tit lite lunch, ska hĂ€mta ungdomarna snart, sen Ă„ker jag och trĂ€nar. IkvĂ€ll blir det tacomys, imorgon Ă„ker Emelie hem😱 en sista myskvĂ€ll 💗

😎😎😎

Idag igen

Skiner solen och mamma kom pĂ„ hojen.
Vi njuter av sensommaren ☀☀❀

IkvĂ€ll tĂ€nds grillen igen, Yammi 💗

đŸ˜Žâ˜€ïžđŸ˜Žâ˜€ïž

God morgon 💗

Slut för idag ...

Nej nu ger jag upp, trött var förnamnet😮😮😮

❀ natti ❀

Varvar ner

Efter en sjukt jobbig löprunda, har jag nu duschat och fixat inför middagen.

Nu varvar jag ner med lilla mamma i kvĂ€llssolen â˜€ïžđŸ·

GĂ€ller att krama ur det sista av sommaren đŸ˜Šâ˜€ïžâ€ïž

SkĂ„l đŸ·đŸ’‹

Eftermiddags mys

Efter Albins trĂ€ningsmatch mot Alundas damlag skyndade vi oss hem till vĂ„ran playa, först lĂ€mnade vi förstĂ„s av Mia och dotter som Ă„kt med mig till matchen.
NÀr vi kom hem hade mamma precis anlÀnt pÄ cykeln. Vi var snabba att kasta oss i poolen.

Vi blev lite kaffe sugna, mamma tog cykeln till Ica och köpte lite gott💗

Nu fÄr mamma passa barn, jag ska ut och springa, sen tÀnker vi grilla och dricka lite gott.

Kram

Böljan blĂ„ ☀

Fick nĂ„gra timmar för mig sjĂ€lv pĂ„ förmiddagen vid poolen. Slumrade till pĂ„ luftmadrassen, vĂ€lbehövligt sĂ„ lite sömn som jag fĂ„r pĂ„ nĂ€tterna 😁 solen tog bra i vattnet 😊

Vid halv ett Ă„kte trĂ€ningsklĂ€der pĂ„ och jag trampade in mot jobbet.
Nu tĂ€nker jag gĂ„ och lĂ€gga mig och hoppas pĂ„ att fĂ„ nĂ„gra timmars sömn.
I morgon ska jag Ă„ka med Albin pĂ„ match i innebandy.

God natt sov gott 💗

Stationen

❀❀

PĂ„ G

Nu Ă€r vi pĂ„ vĂ€g i Emelies vrĂ„lĂ„k👍😂

Torsdag = stÀddag

For runt i huset  som en tornado med trasa och dammsugare, för att kunna slappa i solen. Nu Ă€r det ny stĂ€dat, jag kĂ€nner mig nöjd.

Ser ut som det blir Ànnu en toppen dag, hÀrligt. Hoppas kvÀllen blir skön, ikvÀll blir det mys pÄ stationen.

❀☀❀☀

Njuter ☀❀

Njuter av god frukost i skuggan, hinner sola nĂ„gra timmar innan det Ă€r dags att cykla till jobbet. ☀☀
Imorgon Ă€r jag ledig, dĂ„ ska jag och Emelie ta en svĂ€ng pĂ„ stationen med nĂ„gra vĂ€nner. Vill mysa lite extra med henne nu innan hon Ă„ker hem igen. 💞

💗💗💗

Sjukling 😱

Barnen var snabba i poolen nÀr dem kom hem idag, jösses vad hett det varit idag. Jag satt mig faktiskt i skuggan en stund.

Mot kvÀllningen nÀr jag höll pÄ laga mat sÄg Alwa sÄ hÀngig ut och frös, jodÄ lill tösen hade fÄtt feber 39,7. Hon Ät inte mycjet till middag, satt sig i Emelies knÀ i soffan och drack vÀlling och somnade.

Nu har jag nĂ€stan precis kommit hem efter att ha trĂ€nat och storhandlat, sitter nu och Ă€ter nybakade scones. Hade lovat barnen det innan jag Ă„kte. Man hĂ„ller vad man lovat, trots att klockan Ă€r mycket 😊

Sov sött 💞

Skolstart

Allt gick smĂ€rtfritt första skoldagen, alla var glada och klara i tid.
Jag tog en promenad, nĂ€r jag kom hem hade Emelie vaknat. Nu njuter vi i solen, idag Ă€r det hett. 😅

Kram 💞

Mörkret faller

Och jag Ă€r ledig imorgon ☀❀

Augusti levererar☀☀☀☀

Barnen hĂ€mtades pĂ„ dagis efter lunch, Ă€ven idag fick vi trevligt besök av Mia och hennes dotter.

NĂ€r dem Ă„kt hem bytte jag om och sprang 8 km och körde sen lite styrka hemma pĂ„ altanen.

Efter duschning, godnattsaga, och lĂ€ggning, gjorde jag en smarrig rĂ€ksallad och njöt i kvĂ€llssolen.  Sen kom Albin ut och ville ha spö i kubb. Emelie var med och stöttade mig.

Vill inte att sommaren ska ta slut đŸ˜ąâ€ïž

Vet precis...

Var jag ska tillbringa dagen ☀☀☀❀

KrÀftpremiÀr

Molnen blĂ„ste bort, jag lag mig pĂ„ luftmadrassen och njöt, mina smĂ„ grodmĂ€n snorklade.😂

Sen kom mamma cyklande och min vĂ€n Mia dök förbi med sin dotter Inez. Barnen lekte och hade roligt, vi mammor drack islatte och pratade skit😊

Innan det var dags att duka fram krÀftor, zippade mamma och jag pÄ ett glas rosé i kvÀllssolen. NÀr Emelie som slutade jobba 18.30 kom hem, dukade vi fram lite gott. Gjorde pizza till dem som inte ville ha krÀftor.

Det blev lite kyligt sÄ nÀr vi Àtit klart dukade vi in i uterummet och tÀnde ljus.

Kramen 💗

HĂ€rliga sommar ☀

Hade bestĂ€mt att hoppa över morgon PW men nĂ€r jag kommer ner för att göra frukost hade Alwa somnat i soffan och Linus tittade pĂ„ film, sĂ„ dĂ„ gick jag iallafall đŸ˜‚â˜€ïž
Det var inte ett moln pÄ himlen dÄ, men nu kommer det mer och mer. Hoppas dem blÄser bort.
Nu har vi njutit av frukosten ute pĂ„ altanen, Ă€lskar dessa soliga morgonstunder.

God morgon ☀

Ligger hĂ€r i sĂ€ngen och kan inte bestĂ€mma om jag ska gĂ„ en promenad eller inte. Är sĂ„Ă„ trött, vaknade i natt och hörde poolpumpen lĂ„ta illa, for ut i mörkret halv  fyra nĂ€st in till naken 😂 Inser att vatten nivĂ„n sjunkit för mycket, vĂ€ldigt konstigt. Tar mig in under pooldĂ€cket för att stĂ€nga av, sen fĂ„r jag dra fram slangen och fylla pĂ„ vatten. Somnade igen vid halv fem och kl sex tyckte Alwa det var morgon. 😁😁
Tror jag skiter i att gĂ„, blir en skön frukost i solen istĂ€llet. Blir spĂ€nnande att komma ut och se om vattennivĂ„n sjunkit igen, det fĂ„r inte vara lĂ€kage nĂ„gonstans.
Idag kommer mamma och badar med oss och ikvĂ€ll tĂ€nkte vi Ă€ta lite krĂ€ftor tillsammans. Det Ă€r bara en vecka kvar tills Emelie flyttar hem till sig igenđŸ˜ąâ€ïž

Ha en bra dag ☀☀

För det Àr jag vÀrd

Har nu jobbat i tvĂ„ dagar, tog emot i det fina vĂ€dret ☀

Gissa om det var kallt nĂ€r jag cyklade till jobbet fem i morse. Brrr fick ha vantar pĂ„ mig. Desto varmare var det nĂ€r jag cyklade hem, skönt, men jösses vilken motvind 😅😅
Nu sitter jag pĂ„ altan och njuter av ett kallt glas rosĂ©.

Trevlig lördag 💞

Kompismys

HÀmtade barnen efter lunch idag, Àr van att ha dem hemma, det blir tomt, sen vill jag passa pÄ att njuta av sommaren. Alwa kröp upp hos mig i solstolen och somnade pÄ fem sekunder.

SĂ„ trött efter dagis.

NĂ€r vi varit hemma en liten stund  fick vi frĂ€mmande, en barndomskompis till mig med sin son, som Ă€r jĂ€mngammal med Linus.

Vi fikade, badade och pratade, helt plötsligt var det dags satt fixa middag.
Timmarna bara försvann.

Nu tĂ€nker jag snart bĂ€dda ner mig, imorgon Ă€r det dags att cykla till jobbet igen😱

Sov sött 💋

Har det ganska bra i ☀☀☀

Dem smĂ„ till dagis, skyndade pĂ„ en PW heM och Ă„t frukost i solen med tjejerna, och nu gör jag mest ingentingđŸ˜Šâ˜€ïžâ˜€ïž

Njuter đŸ’—â˜€ïž

Trevlig kvĂ€ll 💞

En mysig kvĂ€ll med Åsa, god mat

Och dryck

Natti nattiđŸ’€

Buss

Hör och hĂ€pna, jag stĂ„r och vĂ€ntar pĂ„ bussen 😂😂

Lite hÀng i solen

Efter att ha lÀmnat barn Äkte jag och pantade burkar, sen en PW. NÀr jag kom hem hade Linnea plockat ur och i diskmaskinen, sÄ det blev en frukost i solen.

Skyndade in och stĂ€dade huset, vek och hĂ€ngde tvĂ€tt, stack ut och sprang 8 km.

Sen har har jag latat mig i solen. ☀☀

Alldeles tyst och stilla hĂ€r hemma. Nu ska barn hĂ€mtas och jag göra mig iordning för kvĂ€llen med Åsa.

Kram 💞

Skansen đŸ”đŸ’

Det var förvĂ€ntans fulla barn som köade in pĂ„ Skansen, sen lĂ€stes kartan ordentligt 😂 Alwa var besviken över att djuren med lĂ„nga halsar inte fanns pĂ„ Skansen. 😊

Första stoppet var in pĂ„ akvariumet, jag stannade utanför, ormar Ă€r inte min grej. Linus tyckte det var lite lĂ€skigt med Lemurerna som hoppade över huvudet pĂ„ honom.

Vi hade mormor med oss till barnens glĂ€dje💗 Albin och LinnĂ©a fick vi inte med oss. 😊
Man fÄr gÄ mycket, Alwa var duktig och kÀmpade pÄ, blev buren ibland, första sommaren utan vagn.

Vi hade ett perfekt vĂ€der, varmt men inte stekande sol, det kom lite regn, men dĂ„ var vi pĂ„ G hem.

Efter vi Àtit lite lunch, besökte vi lilla Skansen, bÄde lek och djur att klappa.

Vi stannade till och tittade lite pÄ repetionen av allsÄng pÄ Skansen.

Vi avslutade dagen pĂ„ det lilla tivolit dem hade.

Dem var sĂ„ nöjda, Alwa Ă„kte omkring hela tiden med ett leende pĂ„ lĂ€pparna💞

Fina barn ❀❀

PĂ„vĂ€gen hem stannade vi tog med sushi hem, det Ă€r sĂ„ gott, men tyvĂ€rr blir det lite dyrt nĂ€r alla vill ha 😁😂
Efter maten bytte jag om till trĂ€ningsklĂ€der, skjutsade Albin till innenandytrĂ€ning, sen Ă„kte jag till Friskis, trĂ€nade, duschade och sen direkt till Maxi för att handla.

Brukar handla onsdagar med imorgon ska jag trĂ€ffa Åsa, om det Ă€r fint blir det ett glas vin pĂ„ stationen.

Natti natti 🌾

Mot Stockholm

Trött tjej, upp tidigt ❀

Det tar sig 😂

Äntligen Ă€r solen hĂ€r och jag har lyckats fĂ„ lite fĂ€rg pĂ„ kroppen. ☀☀☀☀

BlÄbÀrspaj

Efter frukosten bakade jag en paj av skörden igĂ„r. Mamma kom rullande pĂ„ sin cykel, och fick smaka fika.
Även idag fick ungarna i henne i poolen, flera gĂ„nger.

Det Ă€r inte lĂ€tt att ligga och sola pĂ„ luftmadrassen nĂ€r dem smĂ„ skit ungarna  Ă€r i badar. LinnĂ©a försöker. 😂😂

Ännu en underbar dag har vi haft idag☀

Nu har vi precis Ă€tit middag, tonĂ„ringarna ska ivĂ€g och trĂ€na i vĂ€rmen, jag ocksĂ„ för den delen 😊 Imorgon Ă„ker vi till Skansen, vĂ€dret skulle bli lite sĂ€mre, sen skulle det bli kanon igen pĂ„ onsdag, dĂ„ kanske det blir ett glas med bĂ€sta Åsa pĂ„ stationen.

Ännu en skön dag☀

Dagen har jag tillbringat ute i solen frĂ„n kl nio till nu kl 21, njuter av ett kallt glas rosĂ©, och en vecka semester till 💗

Idag var en vĂ€ldigt varm dag, vi blev sĂ„ sugna pĂ„ glass, mamman kvistade ivĂ€g till affĂ€ren 😊

Idag Ă„t vi tidigt, LinnĂ©a hade fotbollsmatch, innan match start deltog jag i Spring för kĂ€rlek kl 18, till minne av hon som blev mördad. Emelie stack ocksĂ„ ivĂ€g, hon sprang upp till IP dĂ€r matchen spelades.

LinnĂ©a fick skavsĂ„r, schysst att fĂ„ Ă„ka snĂ„lskjuts pĂ„ syrran.😊
NĂ€r vi Ă€ndĂ„ var uppe vid skogen, blev det blĂ„bĂ€rsplockning, gott med paj imorgon. JĂ€kla sĂ„ mycket mygg 😁

Underbara morgon â˜€ïžđŸ’—

Lite smĂ„tt och gott 😊

I morse Ă„kte jag och Emelie och dem smĂ„ till min pappa, min bror var ocksĂ„ dĂ€r. Vi skulle tillsammans gĂ„ igenom alla saker efter farmor. Emelie fick ihop en kartong och jag nĂ„gra stycken. SĂ„ nu mĂ„ste jag möblera om i skĂ„pen hemma 😁

Alwa ramlade och slog upp arm och knĂ€n, sĂ„ hon ledsnade och gick in lag sig efter vi grillat lite korv till lunch, och somnade. Jag funderade var hon tagit vĂ€gen.
NĂ€r vi kom hem igen drog jag pĂ„ mig trĂ€ningsklĂ€der och sprang 8 km innan jag gjorde middag.

Nu har Emelie och jag precis gÄtt en runda med vovven. En vÀldigt vacker kvÀll.

Kram 💗

Tar pÄ krafterna

BÄde dagis och solen tar pÄ krafterna, Alwa var sÄ trött pÄ eftermiddagen.

I vÀntan pÄ att maten skulle bli klar, njöt vi av sommaren, hade gÀrna kunnat fÄ vara lite varmare pÄ kvÀllarna.

Efter en dag i solen Àr jag sÄÄÄ trött.

Natti đŸ’€đŸ’€đŸ’€đŸ’€

Njuter av sommaren ☀

Men det finns alltid tid att röra pÄ sig, efter att ha lÀmnat barnen drog jag ivÀg pÄ en timmes promenad. NÀr jag kom hem hade Linnea och Emelie kokat Àgg, det blev frukost i solen innan jag lag mig pÄ luftmadrassen. NÀr jag lÄg dÀr kom mamma pÄ cykeln, för att mysa med oss i solen. Vi Äkte ivÀg och hÀmtade barnen.

Barnen fick ner en varm mormor i poolen.

Jag har verkligen lyckats pricka in rĂ€tt semester vecka. ☀☀☀☀

Snart Ă€r det dags att förbereda middag, ikvĂ€ll tĂ€nds grillen.

Trevlig fredag 💗

Chillar pĂ„ altanen 💗

Vid halv fem tvingade jag mig ur solstolen, barnen var bÄde hungriga och trötta efter dagis.

NĂ€r vi Ă€tit middag lag jag mig i skuggan pĂ„ altanen en stund innan det var dags för ett pass pĂ„ Friskis 😅

Nu ligger jag hĂ€r i soffan igen och varvar ner och Ă€ter lite kvarg, fyller pĂ„ med vĂ€tska ocksĂ„, det behövs efter ett svettigt pass.

Kram pĂ„ er 💗

😎😎😎

LÀmnade barnen kl 9, gick en timmes promenad i solen, Ät frukost och dÄ hade det blivit mulet. Jag kastade ut kuddar och filtar och stÀdade , nÀr jag var klar var det blÄ himmel igen.

Helt ensam lag jag mig vid poolen, alldeles tyst. Flöt runt pĂ„ luftmadrassen tills solen gick i moln. Passade dĂ„ pĂ„ att fixa nytt lack pĂ„ naglarna.

Nu Àr det klarblÄ himel igen och jag har intagit rygglÀge i solstolen, men nu Àr det fullrulle i poolen, barnen Àr hÀmtade.

💗💗💗

Dags att sÀga god natt

Efter en hĂ€rlig kvĂ€ll med Henna  ligger jag nu i sĂ€ngen, dagis i morgon igen. Det gĂ„r jĂ€tte bra för Alwa, var sjĂ€lv redan andra dagen och Ă„t lunch 😊💞 I morgon blir det nog mellis ocksĂ„ 😊 Beror lite pĂ„ vĂ€dret.

Natti natti 💞

Dag nr 2

I morse var Linus med till dagis, jag stannade i 30 min sen lÀmnade jag dem, jag tog en timmes PW i strÄlande sol.

NÀr jag kom hem blev det frukost pÄ altanen i tystnaden, tÀnk vilken konstig kÀnsla att inte ha nÄgra barn hemma.

Eftersom solen sken och det var kanon vÀder hÀmtade jag hem dem kl tolv. Linus och Alwa hoppade snabbt i poolen.

Jag dukade fram lite gott till mellis.

Nu jag jag precis plĂ„gat mig i 8 km, nu ska jag duscha, snart kommer Henna pĂ„ lite semester mys.💗

Dagis premiĂ€r 💞

I morse tog jag och Alwa cykeln till dagis kl nio. Linus lĂ„g kvar hemma och sov.

Det var inte mĂ„nga barn pĂ„ dagis idag, det blev en mjukstart. Vi var dĂ€r i tvĂ„ timmar. Alwa gungade och hade vattenlek.

NĂ€r vi kom hem hade Linus vaknat, Linnea var pĂ„ vĂ€g till bussen och Emelie Ă„kte till jobbet, Albin sov förstĂ„s 😂
Linus vilke Äka till en kompis sÄ jag skjutsade dit honom, Alwa och jag fick en mysig egen stund vid poolen.

Åh vad jag kommer och sakna att ha denna lilla höna hemma pĂ„ dagarna 💞

Alwa somnade en stund i solen, jag lag mig pÄ luftmadrassen. HÀrlig dag.
Nu Ă€r det dags att Ă„ka hĂ€mta hem Linus, laga mat och ikvĂ€ll sĂ„ ska jag köra jĂ€rnet pĂ„ Friskis.

Sena vanor 😊

Jösses sĂ„ sent allt blev idag, Alwa vĂ€ckte mig strax efter Ă„tta, lag sig bredvid mig i sĂ€ngen och tittade pĂ„ film. Vid tio gick vi ner, jag tog pĂ„ trĂ€ningsklĂ€der, gjorde frukost till henne och Linus, som dĂ„ Ă€nnu inte vaknat, gav  Alwa frukost vid tvn, sa att Linus kommer nog snart. Jag gick ut i 45 min, nĂ€r jag kommer hem satt LinnĂ©a i soffan med Alwa, men ingen Linus. NĂ€r klockan var 11.20 fick jag gĂ„ upp och vĂ€cka honom. Vilken sömntuta😊😂
Klockan var nĂ€rmare 12.30 nĂ€r vi fĂ„tt undan all frukost, bĂ€ddat osv.
Det mulnade pĂ„ och regnet kom, jag smĂ„ plockade, barnen dansade jĂ€rnet i Linus rum, sĂ„ Albin blev tokig nere i sitt rum 😂😂

Jag har shoppat tvĂ„ nya klĂ€nningar idag, kan ju lĂ„tsats att det Ă€r en varm sommarđŸ˜Šâ˜€ïž

Mot kvĂ€llningen sken det upp, jag drog pĂ„ löparskorna, barnen var inte sena att hoppa i poolen. Det var lite lockande att hoppa i nĂ€r jag kom hem😊

Men jag valde duschen, barnen var hungriga, jag brassade pĂ„ hamburgare, sen kastade jag barnen i badkaret, imorgon Ă€r det inskolning för Alwa, sĂ„ jag försökte fĂ„ dem i sĂ€ng tidigt. Alwa somnade faktiskt direkt. Hon lĂ€ngtar sĂ„ till imorgon. Linus fĂ„r vara ledig och ligga hemma och sova. Imorgon Ă€r det nog bara en timme. Sen hoppas jag pĂ„ en fin dag sĂ„ vi fĂ„r mysa i poolen.☀☀

Nu har jag hĂ€llt upp ett stort glas vatten och  tagit rygglĂ€ge i soffan framför en Beck film.

Kramiz 💗

Underbar dag i solen ☀

Vilken toppen dag, första semester dagen blev. Henna kom vid tre, vi solade och tog ett glas vid poolen.

Det blev lite kyligt efter vi grillat, sĂ„ desserten Ă„t vi i uterummet. Det mousserande jag köpt var super gott till pajen.

NĂ€r mörkret kom krypandes, tĂ€nde vi lite ljus.

Nu sĂ€ger jag natti nattiđŸ’€đŸ’€đŸ’€đŸ’€

☀❀☀❀☀

HĂ€rlig morgon PW, nu blir det poolhĂ€ng. Snart kommer fina Henna, bubbel ligger pĂ„ kylning🍾

Trevlig lördag ☀☀☀

Grattis kĂ€ra bror ❀

TĂ€nk jag minns det som igĂ„r, nĂ€r telefonen ringer hos min dagmamma Birgit. Jag stĂ„r pĂ„ stolen vid bĂ€nken och pratar med pappa som talar om att jag fĂ„tt en lillebror. Vilken lycka ❀ Jag hade sagt hela tiden att fĂ„r jag en lillebror sĂ„ skulle jag kasta honom i soptunnan. Än har han klarat sig, men man vet aldrig vad som hĂ€nder om han inte sköter sig😊