Skön dag i solen

 
Imorse gjorde vi oss ordning för en dag hemma hos min vän Linda i Bällinge. En av hennes
söner är jämn gammal med Linus. Jag hade dem två små med mej. Dick och Emelie åkte till
gymmet och sen skulle Emelie jobba, hon övningskör givetvis :)) Dick plockade upp Linnéa på
vägen hem, hon hade sovit hos sin faster.
 
 
Själv hade jag en skön och trevlig stund i solen hemma hos Linda, vi satt i solen och barnen
lekte, allt var frid och fröjd. Alwa stod under äppelträdet och sov, det är sommar det :))
Men säg den lycka som varar för evigt, på eftermiddagen började det och blåsa och det blev
mulet, inte alls så skönt längre.
 
 
På vägen hem blev det ett stopp i Svista och Godislunden, hade hoppats på att Linus, som inte
sovit middag skulle somna i bilen, så jag kunde plocka godis i lugn och ro. Ingen av barnen sov,
ställde Alwa i bilbarnstol mit på golvet, och sa till Linus att hålla mej i ena fingret, så jag kunde
hålla i påse och plocka godis. Håller man inte i Linus blir frestelsen för stor och han prov smakar
gärna :))
När vi kom hem var det dags för middag, idag blev det ganska tidigt, Dicks jobb helg och jag är
gräsänka hela helgen. Hoppas på att mamma ska komma ut och dricka lite vin med mej :))
 
Nu ska Linus bara få titta klart på Emil i Lönneberga, sen blir det sängen. Får se om jag orkar gå
ut och fortsätta lasera altangolvet och hela terassen runt huset.
 
 
Ha en trevlig fredags kväll!!
 
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0