Söndag 29:e Januari

Ja då vad det söndag igen.
Den här helgen har det varit full fart i pulkabacken. Linus älskar att vara ute i snön, han går och går.
I fredags tog vi en tur till Maxi och fyllde på lite, Linnea var med och hjälpte mej, hon drog Linus och jag kunde köra den stora kundvagnen, det slutade med att vi byte vagnar. Linus fick för första gången åka bilvagn och var hur lycklig som helst, problemet var bara att den vagnen drog snett, så Linnea orkade inte dra den.
I lördags blev det dom sagt pulka på förmiddagen och sen var det 18 och 19 års kalas på eftermiddagen. Barnens kusin och hennes pojkvän hade fyllt i veckan. Det bjöds på mycket gott men jag har inte så mycket plats i magen, äter jag för mycket får jag uppstötningar. Linus som inte är ett dugg blyg for runt som ett yrväder, Albin tyckte han var pinsam. Dick och Linnea kom senare, Linnea hade match i Vänge. Tjejerna spelade jätte bra, dem vann med 4-2. Dick hann precis äta och sen åkte han och jobbade och vi åkte hem. Emelie stannade kvar, när släkten hade gått kom alla kompisarna.
Idag har det varit helt underbart väder ute. Vi var säkert två timmar i backen och jag hittade som tur var en sten att sitta på, solen värmde gott. Sen gick vi in och stekte krabbelurer till lunch, en blandning mellan plättar och sockerkaka. Nu har vi precis kommit in efter att ha varit ute igen, nu är det dags att laga middag så Dick får mat i magen innan det är dags att jobba igen. Det blir kasseler och ris med grädde och ananas.
Ha en trevlig kväll!!

Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0