Uppesittarkväll

Go kväll!
Nu sitter vi här samlade, mamma är också här. Medans dem spelar bingo passar jag på att skriva lite.
I onsdags var vi iväg och inhandlade all julmat, fy vad med pengar det går åt. Har nog tyvärr handlat för mycket mat , fick just två återbud. När vi kom hem hade barnen redan kommit hem från julavslutningen, dem hade även hunnit ut en sväng i pulka backen. Vi hade köpt med oss fika, för att fira lovet. Emelie var tyvärr inte hemma, på hennes skola har dem varje år en jul gala. Emelie var så fin i sin nya
klänning.
Efter fikat for jag in till barnmorskan, var lite rädd att mina socker värden skulle vara för höga efter allt fika ;)
Men det var ingen fara :)
I torsdags blev det en sväng till gymmet innan det vag dags att fixa det sista hemma. Tillagade revbensspjäll och skinka. Medans jag fixade i köket så var Dick och barnen till Gränby, så barnen fick köpa julklappar till sina kära föräldrar. Hi hi. Vi var också förbi frissan en snabbis. Albin tyckte att frissan tagit för lite upptill, han hade varit ditt dagen innan med Dick.
Idag har vi tagit en lång sovmorgon, det behövdes med tanke på hur mycket godis vi bakat. Det blev sju olika sorter. Barnen var så duktiga och hjälpte till. Vi var inte klara förrän det var dags att laga middag. Efter middagen åkte vi
in till stan och hämtade hit mamma och alla klapparna. Barnen har lagt ut allt under granen, jösses säger jag bara.

Nu ska jag fortsätta mysa och äta av allt godis.

Önskar er en riktigt God Jul.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0