Tandläkaren

Ja då var det äntligen dags att hämta Linnéas tandställning,
hon var lite pirrig i magen. Vi var lite tidiga dit, Linnéa hade
inte ro att gå hemma och vänta, så hon och Linus lekte en
stund i väntrummet. Linnéa hittade ett par pallar att sitta på
som såg ut som tänder.




                      

Linnéa var så duktig inne hos tandläkare, tog sin tandställning och satte
i den på en gång, jag sa till henne att jag kunde ta med den hem, så
kunde hon börja använda den hemma i helgen om hon kände sej ovan,
men hon ville  ha den i skolan.
När vi ändå var på vårdcentralen passade vi på att väga liten, han blir ju
åtta månader på söndag, det är lite kul att ha en vikt vid varje ålder.

När jag kom hem var jag i valet och kvalet om jag skulle åka in och träna,
Emelie är ju ledig fredagar och ville ta hand om Linus, men jag har haft
ont i min ena fot till och från, men jag tyckte det kändes ganska bra, så
jag for iväg, hm, det skulle jag nog inte gjort, nu har jag skit ont. Jag
kunde knappt gå och möta barnen när dem slutade skolan. Men envis 
som man är gick jag och möte dem ändå. På fredagar har vi fredagsmys,
då bakar jag nått och så fikar vi när barnen kommer hem. Idag blev det
äppelpaj, från egen skörd, vi har fått sjukt mycket äpplen på vårat
lilla träd.

              

Efter vi fikat var det dags för Linnéa att träna fotboll, Dick skjusade dit
henne. När Dick kom hem igen hade med sej dem här till mej:

      

Min underbara man hade varit till blomaffären, jag funderade
varför det tog sån tid att lämna Linnéa.

Nu har lugnet lagt sej, Linus sover, Emelie ska åka till sin kille,
och vi ska snart poppa popcorn och titta på Idol. Dick stackaren
ska åka och jobba på krogen. Och jag ,jag ska jobba i morgon.
Roligt, roligt!
Nej nu ska jag fortsätta tända alla mina ljus, det är inte bara
lungnet som lagt sej utan även mörkret.



Ha det så gott i höst mörkret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0