Super mysfredag!

Idag är det en riktig mys fredag. Det blir bara jag
och Dick hemma ikväll. och liten givetvis. Jag startade
dagen med att åka och träna, så att jag kan unna mej
allt gott som kommer att ätas denna fredag.



Ikväll ska Linnéa iväg på innebandy cup med spökpromenad.
Dem ska sova i gymnastiksalen tillsammans med två andra lag.
Undra just hur trött hon kommer att vara imorgon. Albin ska
passa på att åka hem till sin mormor och sova, barnen tycker det
är lite mysigt att vara där själva. Emelie ska till sin pappa i helgen.
Hennes serie i inomhus fotboll kör igång i helgen, första matchen
spelas i Håbo. Det blir idrott hela helgen.
Innan familjen skildes åt tog vi en fredags fika tillsammans,
det brukar vi ha varje vecka. Linus är galen i kanelbullar.
Han mumsa och åt.



Efter fikat tog Dick med sej dem barnen som skulle in till stan och
åkte upp till sina föräldrars grav för att tända ljus nu på allahelgona,
svägerskan hade varit och köpt en fin bukett också.
Linnéa och jag stannade hemma för vi hade beslutat oss för att
börja fixa i hennes rum, det är den hel del saker som måste bort.
Det vi hann var att tömma hela hennes stora bokhylla med leksaker.
Nu ser det ut som en bomb har slagit ner där men det får hon leva
med, det kommer att ta lite tid att bli färdig. Men kul ska det bli.
Nu har även Linnéa åkt och Dick och jag har slagit oss ner i soffan,
tänt kaminen och alla ljusen, vi har ätit en varsin super god pizza, jag
åt en bantares mardröm. Sååååååå gott!



Nu har jag dukat upp lite smask på bordet och hällt upp en
kall cider, snart börjar Idol efter det blir det filmen Inception med
Leonardo Di Caprio.



Får hoppas att jag kan hålla mej vaken, skulle vara så typiskt
mej, speciellt när man inte har några barn hemma, då slappnar
man av och somnar. Hihihihi

Ha en skön fredag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0