UNT Cupen

Vilket konstigt väder vi har, ena stunden regnar det och är kallt, sen skiner det upp
och blir varmt. I slutet av skolveckan hände det inte så mycket. I torsdags åkte jag
och stor handlade, skönt att ha detta gjort innan helgen, fick hjälp utav Emelie, sen
åkte hon till jobbet. Hon har inte mycket till skolarbete kvar, tycker gott att dem kunde
få sluta samma dag som studenterna.



Linus som älskar att vara ute är lite frustrerad över att det regnar så mycket, hunden
tycker  också att det är tråkigt, Alwa som alltid är glad, strålar som en sol trots regn.


Det ät mitten på Juni och sommaren är inte här ännu, snart bosätter jag mej i Spanien, så jag
är säker på att få sol....


Vid lunch tid i fredags fick jag trevligt lunchbesök av min kompis Petra, vi har som vanligt
mycket att prata om och hinner inte säga hälften till varanndra. Vi hade tur med
vädret och satt ute och njöt.
Sen tog jag och Emelie en sväng till gymmet på eftermiddagen. Efter vi ätit middag så
var det start för UNT- cupen, Linnéa spelade sin första match, tyvärr blev det förlust. Jag 
kunde tyvärr inte se matchen då dem små hunnit lägga sej.



Det har inte blivit några sena kvällar här hemma i helgen. Linnéa spelade sin andra match klockan
åtta på lördags morgon, då låg jag kvar under täcket. Matchen som spelades klockan elva, den
såg jag inte heller, då det regnade. Inte för att jag är rädd för regn, men allt blir bara så jobbigt
med små barn och vagn i regnet. När Linnéa kom hem från elva matchen hade hon några timmars
uppehåll, vi drog in till Gränby för att köpa det sista till avslutningen.  När vi klev ut från Gränby
hade det spruckit upp och solen sken, vilken tur. När det var dags för match klockan fyra, tog jag
vagnen och gick upp till idrottsplatsen, så varmt och skönt det var. Där uppe var det mycket folk
och en rikitg folkfest med artiser, tävlingar, hoppborgar,ansiktsmålning, marknads stånd osv.



Andree från Idol var där och sjöng, barnen hejade länge på honom när han var med och
tävlade. Alwa såg inte lika förtjust ut över hans sång.



Imorse ringde klockan sex, det var dags för oss att jobba i sekretariatet, Dick och Linnéa
åkte iväg, vilken tur för mej att jag ammar ;))) Jag fick sova vidare.
Idag har vädret också varit på och av, dagen startade med sol och jag gjorde en rabarber
paj, mamma var på väg, tänkte vi skulle fika ute, men ack och ve , regnskurarna avlöste
varandra och vi fick fika inne. Mellan alla regnskurar tog Dick med sej Linus så att han fick
hoppa i hoppborgen, lycklig kille.



Jag stannade hemma med mamma, hon passade Alwa och jag kavlade upp byxorna, kastade
av mej tröjan och hoppade ner i poolen för att försöka hinna städa klart den innan nästa regn
skur, jag var så himmla duktig, hihi, nu är den skinande ren och på tisdag kommer tankbilen
och fyller på med vatten, nice. Sommaren kan börja :))
Mamma stannade kvar och åt middag med oss, när hon gick till bussen följde jag med, sen
blev det en rask promenad på en halvtimme, min onda höft börjar kännas bättre så imorgon blir
det löpning igen.



Nu ropar barnen från övervåningen att jag ska komma och säga god natt, sen blir det film tajm.


Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0