Turkiet 2011

Våran underbara semester resa startade med flyget från Arlanda, fredagen
den 16 september 18.20. Vi var i god tid på flyplatsen, så vi tog en fika.
Barnen var så förväntansfulla. Linus fick stora ögon när han fick se planen på
så nära håll.

Vi landade klockan 23, Turkisk tid, dem ligger en timme före. Då väntade en bussresa
på ca tjugo minuter. Linus hade inte lyckats sova på planet, inte heller på bussen till
hotellet, han kunde ju missa nått om han slog ihop sina bruna ögon.

När vi kom fram till hotellet blev det välling och bums i säng.

På morgonen hade vi bråttom ner till frukostbuffén, vilken frukost, det fanns allt du kan
tänka dej, gissa om vi har ätit. Sen var det bråttom ut för att utforska poolområdet, det
var gigantiskt, nio olika pooler i alla dess slag, vattenrutschkanor och kanoner. Barnen
var helt lyriska.

Det tog ett tag att utforska alla pooler, den första dagen låg vid samma pool med
Linus men sen hittade vi en ännu bättre långgrund pool där Linus kunde simma omkring.

Mellan 11-17 serverades det pannkakor i pannkakashuset, dem var himelskt goda. Linnéa
åt alltid några pannkakor mellan frukost och lunch, vi andra åt dem till mellis, ja Linnéa åt
förstås pannkakor då också, pannkaksgumman lastade alltid på några extra till henne när
hon kom, tyckte väl att hon var mager. Jag fick mej också ett par extra, the baby sa gumman
och pekade på magen.

På eftermiddagarna serverades glass, passade ju perfekt för en annan som är lite glass
tokig, det blev några strutar om dagen.

Det blev också en hel del öl för vissa, och en hel del läsk för oss andra. Barnen hade
svårt att förstå de första dagarna att dem kunde gå och hämta hur mycket dricka och
slush dem ville, sen blev det fart och dem sprang till baren och beställde det dem ville ha.

Vi badade även i havet, där var vattnet varmare än i poolen, och vilket vatten
dem hade, alldeles turkost. Tyvärr tyckte Linus det var lite läskigt med vågorna
så vi låg aldrig nån hel dag där nere, det var så nära ner att dem som ville bada
sprang ner och tog ett dopp.

På kvällarna serverades middag efter halv sju, kan inte med ord beskriva hur mycket mat
det fanns att välja på, för inte tala om dessert bordet. Yammi!! Har ätit så mycket efterrrätt
denna vecka.

Kvällarna blev snabbt mörka, barnen tyckte om att spendera kvällarna i spelrummet,
Emelie satt gärna i receptionen där hon kunde koppla upp sin data gratis, Linus tyckte om
att släppa loss inne i kids club, nått annat som barnen också tyckte var roligt var all shopping.
Den lilla byn låg 30 minuters gång väg från hotellet, vi gick ner och tog taxi upp, fy vad  dem
körde. Linus tyckte det var jätte kul. Han var så duktig på kvällarna, satt fint i sin vagn och
tittade på när vi shoppade loss. Det som var lite jobbigt var när alla turkar skulle ta upp Linus
ur vagnen och pussa på honom, men Linus bara smilade upp sej och sa hej.

När vi inte badade eller shoppade så softade vi i solen.

Denna vecka gick alldeles för fort, tyvärr så hade vi en ganska jobbig
flygresa hem, ja inte själva flygresan utan tiden innan vi fick gå på planet, som
skulle lyfta 00.20. Barnen var helt slut och sov hela vägen hem.

Det var lite om våran underbara vecka och lite av dem 500 bilder jag knäppt under veckan.

Tack min älskade familj för en toppen semester