Fredags shopping



Tjenis, vilken underbar kväll vi har.

I morse när jag såg vilket fint väder vi skulle få idag, skickade jag först
barnen till skolan och sen drog jag till gymmet. Då hade jag hela dagen på mej 
att njuta i solen. Linus och Dick låg hemma och sov, när jag kom hem igen var
dem precis färdiga med frukosten.
I år är mina rabarber helt sjukt stora, så jag får nog börja att frysa in lite. Så
det fick bli rabarberpaj till fredagsfika. När barnen kom hem hade jag dukat
fram ute på altanen, Linnéa åt tre stora portioner. Hon har aldrig gillat paj förrut.
Vet inte vad som har hänt med henne över vintern, äter paj, vill ha kjol mm.
Jag blir så glad.



På eftermiddagen tog vi en tur in till Gränby, vill skulle köpa kläderna vi hängt 
undan igår. När vi gick där och tittade så hittade Linnéa ett par haremsbyxor 
som hon också ville ha, det är lika bara att passa på att handla när hon hittar
nått som passar. Hon blev så fin.

 

Albin hittade också avslutningskläder, det blev ett par chinos shorts och en
tröja och givetvis ett par brillor. Cooling.



Dick blev så glad idag, för idag kom våran nya bil. Vi fick låna hem den
över helgen, på måndag ska den in på rekond. Dick kunde givetvis inte
låta bli att tvätta av den lite snabbt. Linus stod i fönstret och tittade innan
det var dags att nanna kudden, hade nog gärna varit med och plaskat i
vattnet.




 

Oj nu är klockan snart halv nio, så jag måste åka och hämta Linnéa som
är på fest.

Ha en skön fredagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0