Eurovision song contest

Go kväll!
Kunde inte tro att det var sant när jag kollade i almanackan
idag, inte en enda match på hela dagen. Vi kunde bara vara
hemma och umgås, hela familjen. Albin tyckte vi skulle fika,
så han satte igång att baka, helt själv.



När det var dags att slicka skålen fick han genast hjälp av sina kära
småsyskon. Hihi

 

Sockerkakan Albin bakade var super god, helt perfekt. Jag är riktigt
imponerad över hans bakning. Han klarade av att göra den alldeles själv,
det trodde jag aldrig.



Efter vi haft en mysig fikastund i uterummet, så åkte vi in en sväng till stan.
Linnéa hade namnsdag igår och kommer även att ha det den nittonde, hon har
önskat sej en sibirisk dvärg hamster i present, jag har sagt nej men hennes
snälla pappa sa ja. Pappas flicka. Så idag var det dags att åka in och köpa
en liten hamster. Linnéa höll på hela förmiddagen och städade iordning en
av dem gamla burarna, som legat på vinden. Hon var eld och lågor när vi
rullade in mot stan, men lyckan blev kort varig, zoo affären hade inga hamstrar
hemma, så det blev till att åka till en annan och där fanns det. Ni skulle sett 
hennes leende när hon kom ut ur butiken. Så söt!


Linnéa står och väljer.

När vi kom hem fick hon hjälp av Emelie att göra i ordning allt, Emelie är
ju van med dessa djur, ett tag hade hon 5 stycken. 





Linnéa sitter nu och väntar på att den ska komma ut ur sin låda. Hon 
måste låta den var ifred i sin bur i ett dygn, så ni kan tro att det är ett 
himla tjat på att hon ska få hålla på med den.
Nu har vi nyligen grillat kött och till det åt vi rotfrukter i ugnen och lite
olika kalla såser. Mums så gott, synd att man inte kunde sitta ute. Solen
skinner men det blåser lite kallt , dessutom har bonden precis satt igång 
med att så på åkern, dimman ligger tät över vårat hus. Vilken tur att jag
inte putsade fönstren förra helgen. 

Nu ska här laddas upp inför eurovision song contest, heja Saade!!

Trevlig lördag!!
 


Kommentarer
Postat av: Hannah Graaf

Hej fina. Tack för värmen och maten idag :-) Förstår att du var varm som torkade bord och jobbade med din son på höften! Var rädd om din rygg. Själv har jag en rygg som ser ut som ett S, efter att alltid burit runt på barnen så :-) Det var verkligen kul att komma tillbaka till Storvreta. Har inte varit där på över 20 år. Jag gick dock aldrig i skola där.



Hoppas vi ses framöver. Kommer säkert fler matcher i sommar.



Stor kram

/Hannah

2011-05-15 @ 22:15:43
URL: http://Www.bloggfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0