Måndag 16:e Maj



Nu blommor det för fullt i trädgården, ja inte i mina krukor förstås.
Det ska jag ta tag i nästa vecka. Men mina perenner blommor för fullt,
det är så vackert. Det är lite tråkigt att det mesta har hunnit blomma
ut till skolavslutningen. 

 

Idag var jag in till gymmet på förmiddagen och sen har vi mest varit
ute trädgården och grejat. Dem rackarns maskrosorna gör mej tokig,
varje morgon när jag vaknar har det pluppat upp någon ny. Grrrrrrrr
Snart börjar det bli dags att sätta igång poolen, idag har jag försökt fiska
upp pinnar och löv som har samlats på poolduken, nu är det Dicks jobb som
återstår, fylla den till max och chock klorera den. Sen får vi hålla tummarna
att ingenting har fryst sönder, har hört att det är en del som har råkat ut för
det denna kalla vinter.
Nej nu ropar Linnéa från duschen, hon har varit och tränat, hon vill ha hjälp
att borsta ut sitt blöta hår. Det är lika bra att rusa innan hon får spel på mej,
hon och Dick var förbi affären och handlade lite melon på väg hem från
träningen och det är den som hon nu vill sätta tänderna i, så nu är det bråttom.
I morgon är det skola igen och barnen ska snart i säng, jag undrar just var
Emelie har tagit vägen. Inte för att hon som är sjutton ska i säng nu, men hon
har varit borta sen igår och det vore ju kul att träffa henne en stund, innan jag
själv går och sover.



Nu är håret borstat och melonen äts för fulla muggar.
Nöjda barn!!

Ha en skön kväll!!

Kram från mej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0