Lördag 21:a Maj

Tjingeling!!

Är det inte typiskt, när det är helg och sovmorgon så ska telefonen
ringa och väcka en tjugo i nio. Grrrrrrrrrrr
Som tur var, var det bara jag och liten som fortfarande sov, Dick och
Linnéa hade dragit iväg till Bällinge på fotbollsmatch. Albin låg vid tvn
och tittade. Linnéas match gick bra, dem vann med 5-1. Matchen
dömdes av en dotter till ett par av våra kompisar, det tycket Linnéa var
kul.
Linnéa hann inte mer än hem och äta lunch, sen bar det av till Gimo på
badkalas. Två tjejer i klassen hade bjudit hela klassen på kalas, dem skulle
få pizza och fika där. Linnéa har inte varit hemma och ätit på hela helgen.
Vi som varit hemma har passat på att grilla, tyvärr så kunde vi inte sitta
ute, det ska ju blåsa hela tiden. Linus blev så hungrig innan maten var
färdig, så jag fick värma lite rester till honom. Maten fick han sitta och
äta själv medans jag gjorde sallad. När jag vänder mej om för att titta till
honom så sitter han och slickar tallriken. Den lilla grisen. 

   



Super nöjd kille, han vet så väl att man inte får ha händerna i tallriken,
men när mamma vänder sej om så passar man på. Ni må tro att han
åkte ur stolen med buller och bång ;)
Men han var snabbt tillbaka där i, ville sitta med när det var dags för
oss andra att äta.



Maten var så god, trots att vi fick sitta inne och äta. Linus var på sitt
allra bästa humör, han satt och tok skrattade åt Albin.



Nu kom Linnéa hem, så nu ska vi ha lite lördagsmys innan hon somnar.
Hon lär vara lätt vagad. Jag själv har två arbetsdagar framför mej, så vi
får se när vi ses igen, kanske i morgon. Ha det så gott så länge!!

Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0