Barn arbete

Jaha då var det torsdag igen, Linus och jag satte igång med
städningen, jag dammade och Linus dammsög.


Han ledsnade efter en stund och då hittade jag han hängandes framför tvn.
Kille ut i fingerspetsarna.



 

Vid lunch tid var vi klara med städningen. Bra jobbat av oss.
Halv ett kom Dick och Linnéa hem. Linnéa hade varit på skogsvandring
med skolan, så Dick fick åka hem tidigare från jobbet för att hämta henne.
Det blir lite pyssel när man bara har en bil. När Dick ändå var hemma tidigt
och jag hade tillgång till bil, åkte jag och Linnéa till Maxi och storhandlade,
hon här så duktig och hjälper till när vi handlar.
Hon hittade två par fina skor, ett par som hon ville ha på skolavslutningen.
När vi gick där kom hon på att hon ska på badkalas i helgen och då måste
hon ha en bikini med överdel, inte bara badshorts som hon har hemma.
Men du är ju bara ett barn försökte jag säga , men hon blev helt tokig,
hela klassen var ju bjudna, killar och tjejer.
Det blev alltså så att vi fick springa in på Lindex, där hittade hon en jätte
fin bikini, som kommer att bli så fin till hennes pepparkaksfärgade kropp,
hon blir ju så brun.



Jag hittade även lite fina kläder till Linus, bla en pyamas, det börjar bli
lite varmt att sova med långärm.

   

Innan vi styrde bilen hem, sprang vi in på coop, dem hade billigt godis
och vad är en helg utan godis. Hihi Men sen blev det bråttom hem, jag
skulle nämligen med Emeile till optikern på Gränby, hon skulle kolla synen
inför övningskörningen. Väl hemma mötes jag av en glad liten kille.



Jag kastade in alla varorna i kylen fixade middag och sen bar det av.
Hos optikern gick det kanon, trots att Emelie har glasögon så
var inte synen så pass dålig att hon behövde ha dem när hon kör. Gissa om hon
blev nöjd. Trots att jag hade bråttom hem, Dick skulle med Albin som hade match,
passade vi på att springa in på några klädbutiker, min kära vän har äntligen fått
sin lilla bebis, så jag var tvungen att titta på lite bebiskläder. När vi var in på HM
hittade Linnéa kläder till avslutningen. Kan ni tänka er, det var en kjol, Linnéa som
inte ens brukar titta på kjolar. Emelie hon stannade i stan och  jag och Linnéa
tryckte gasen i botten och åkte hem, så att dem övriga i familjen kunde fara
iväg på fotboll. Jag fick stanna hemma hos en sovande Linus.
Matchen idag spelade oavgjort 1-1, Albin gjorde mål. Men när han kom hem var
han bra trött, två matcher dagarna efter varanndra, tur att det är fredag imorgon.

Nej nu ska jag snart sova, ska bara hänga tvätt först.

Natti natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0