Lunch i Vänge

Halv tio skulle vi vara hemma hos Linda i Vänge, men vi
kom nog inte förrän närmare tio. Linus är ju sån sjusovare
och jag har ju så svårt att väcka honom. Tycker han ska få
sova tills han vaknar.



När vi kom dit började Linus leka direkt, han till och med
glömde bort att vara rädd när han gick. Han knatade runt
där i lekrummet med nån leksak i handen, men så fort han
kommer på att han går så blir han rädd.

 

När barnen lekt en stund så var det dags för lunch, god
pastasallad och till fikat hade Linda gjort semlor. Sen var
man mer än mätt. Linus var så trött i bilen på vägen hem.
Hade fullt sjå att köra och försöka hålla honom vaken hem.



Jag hade nämligen tänkt ta en promenad med hunden i det
fina vädret när jag kom hem, så jag tyckte det var bättre att
han sov i vagnen. Han sov nästan innan jag hann lägga ner honom.
Efter vi ätit middag, tog Dick barnen med sej barnen för att kolla
på hockey. Jag tog fram klotång och sax och fräschade till lilla
Tintin.



Han är så snäll när jag klipper honom, står alldeles stilla.
Nu ligger han här bredvid mej i soffan, nu ska vi mysa.

Kram från mej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0