Tvättdag!

Efter dem dagliga förmiddags bestyren så åkte vi
in till stan en sväng. Min kusin och hennes barn
kommer hit på fredagsfika, vi ska ta och gratta alla
barnen som fyllt år och då menar jag alla sex, vi har
inte hunnit ses på jätte länge. Så jag var tvungen att
köpa lite presenter.  Köpte även lite annat smått och
gott. Hittade dem här jätte söta foppa tofflorna till Linus.



Men att gå i dem var inget som Linus gillade, han skakade i
hela kroppen när han skulle försöka gå, tur att det är ett tag
kvar till sommaren, då hinner han både vänja sej att gå och
växa i skorna. Dem var lite stora.



Det har varit stora tvätt eftermiddagen idag, Linus har kissat
igenom i sängen två dagar i rad, så i morse hade vi ingen ren
tuletrasa, som tur är hade Linnéa sin gammla kvar som vi kunde
låna tills hans torkade. Jag har vikt och strykit en hel del tvätt, hör
just nu att min tredje maskin för dagen centrifugerar, så nu har
jag ännu en maskin att hänga.
Linus går mer och mer för varje dag, törs ta lite längre svängar,
han har börjat förstå hur man tar emot sej om man ramlar.
Idag fick han prova att äta själv, det gick riktigt bra, men det
tar sin lilla tid. Jag har säkert gjort nått dumt nu när jag lätt
honom äta själv, får säkert inte mata honom i morgon. Kan ju
hoppas på att han har glömt bort det till imorgon.



Nej nu ni ska jag gå och hänga tvätt så att jag kan ta kväller.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0