Skridskokalas



Idag är det då söndag, för er som missat det ;)
Och det betyder vilodag för mej, det är den dag i
veckan som jag inte tränar utan bara vilar kroppen.
Vi sov länge och satt vi frukostbordet till klockan var
närmare elva, men sen blev det fart. Idag har vi trotsat
kylan, Linnéa och Simon har haft sitt 9 års kalas på is.
Hm jag är ju ingen fan utav aktiviteter ute i kylan. Men vad
gör man inte för det käraste man har, de älskade barnen.
Kalaset började ett och slutade tre, vi hade som sagt tur att
kylan sjönk till -10, vi hade ingen reservplan. Det är lite svårt
att vara inne med 24 st barn, dem hade bjudit hela klassen.
Men jag tror att alla barnen hade det roligt.


Här lektes under örnensvingar kom.


Min egna lilla hockeyspelare.



Det spelades också en del hockeymatcher

 
Albin gav upp efter 5 min                       Linnéa kämpade på trots skavsår


Efter en timmes åkning var det fika paus.

Efter två timmar skridskoåkning var man rejält nedkyld, ja iallafall
jag. Barnen var jätte varma, helt otroligt! Jag kunde knappt få upp
festisarna åt barnen men dem stod i godan ro och fikade utan vantar.
Det var så skönt att få komma hem i värmen, Linnéa satte sej direkt
på golvet och öppnade presenter, det var lite kallt att öppna ute på
isen.


Rödrosig om kinderna.

Undertiden vi varit på isen hade Emelie äntligen fått ett ryck och 
stor städat på sitt rum, det blev jätte fint. Får se hur länge det
förblir så....

 

Nu i kväll innan Linus skulle hoppa i sin pyamas, så tog jag fram
hans fina vårskor. Var tvungen att se om han klarar av att gå i 
dem. Det gick kanon, dem är lite stora men det är ju ett tag kvar
innan det är dags att använda dem. Tack snälla lilla B som köpte 
dessa finingar åt mej i USA, då kunde jag ju få dessa till ett kanon pris.





Ett glas rött ska jag nu ta och sätta mej under en filt i soffan,
känner mej fortfarande frusen.

Glöm inte Solsidan, för det tänker jag absolut titta på!

Kram kram
 


Kommentarer
Postat av: rmor

Vilken söt liten ishockeyspelare!! Blev så full i skratt det var som att se Linus! Dom är bra lika eller hur? Albin var också söt där han satt i snöhögen! Ha en bra kväll! Kramar till er alla från mormor

2011-02-20 @ 19:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0