Brandlarm


I morse gjorde jag som häromdagen, åkte direk in och
trändade efter jag lämnat Albin och Linnéa i skolan.
Perfekt att åka in medans Dick och Linus sover, då har
man hela dagen tillsammans hemma sen. När jag står
där på löpbandet så hör jag nått som tjuter, jag tar ur
hörlurarna ur öronen, jo men visst är det inte brandlarmet
som går. Det var bara att bege sej ut och invänta besked,
första tanken som slår mej är att jag ska åka hem men
envis som jag är så vill jag träna klart. Står nog ute i kylan
i tio minuter, sen var det fritt fram att gå in igen. Men ni
kan tro att det var jobbigt att spinga efter att man stått
och stelnat till.
När jag kommer hem kommer min lilla solstråle och möter
mej, jag fick en stor kram. Han blir överlycklig när han ser
att jag börjar plocka fram hans overall, då förstår han att
vi ska ut och gå, han älskar ju att åka vagn. Idag kändes
det som att det var vår ute.



På eftermiddagen var det dags för lite mellis, det blev mjölk
och smörgås med messör. Han är verkligen en liten smörgås
älskare och det ska givetvis vara messmör på, nam nam.
Han riktigt njuter, men usch vad kladdigt messmör är.
När melliset var avklarat så tog jag mej Linus och Linnéa
till Fullerö handel, Linnéa ska på bowlingkalas på lördag så
det måste inköpas en present. Man blir helt sjuk av att gå där,
det finns så mycket fint.



Hittade en sån söt liten fåtölj till Linus.



Men han får tyvärr slita på den gamla vi har hemma, titta kan
man ju alltid göra. Eller hur?
Just nu håller jag på att få utbrott på mina två mellan barn, dem
lyssnar inte när jag säger åt dem att stänga av datan, så nu tänker
lilla mamma gå och dra ur internersladden. Grrrrrrrrrrrrrrrr
Ikväll jobbar Dick, så ikväll ska Emelie och jag ta en
kopp te och titta på Irene Huss.

Emelie Swedén

Ha en trevlig kväll!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0