Tisdag 23:e Augusti

Hej hopp!
Ikväll är jag tillbaks som jag lovat, men tyvärr fungerar inte min data. Grrrrrrrr
Nu kommer lite uppdateringar om vad som hänt här i Ekebylund i helgen och
i början av denna vecka.
I lördags startade dagen med fotboll, regnet det stod som spön i backen. Jag
tyckte inte Linnéa skulle spela idag pga hon har varit förkyld hela veckan och
haft ont i halsen, men hon mådde bra, enligt henne. Dick och hon åkte iväg i
regnet, dem vann med 18-0, Linnéa gjorde fyra mål. När hon kom hem var hon
så trött och ont i huvudet, så hon tog en alvedon och gick och lag sej. Vaknade
upp med halsont igen, men jag tror nog att hon hade det innan matchen.
På kvällen var jag och Dick bjudna till Åsa och hennes sambo på kräftskiva. Tyvärr
fick vi sitta inne pga regnet. Emelie och hennes kompis var hemma med barnen, dem
hade myskväll och tittade på tre filmer. Albin som är kvällstrött, somnade förstås i soffan.
Vi hade en mycket trevlig kväll med mycket gott att äta och dricka.
Tack kära Åsa för en trevlig kväll :)
I söndags var det åter dags för fotbooll, då fick Linnéa inte vara med, hon hade så
ont i halsen. Vi var ändå tvugna att åka upp till idrottsplatsen, det var fotbollenshelg
och vi var matchvärdar. Dick som är en klippa åkte upp med Linnéa och jobbade. Jag
tog vagn och hund och tog en promenad och hälsade på. På eftermiddagen började jag
att röja ur klädkammen uppe, kröp även upp på vinden en vända. Fick ihop några nya
sopsäckar med skräp, så nu är det dags att åka till tippen igen.
Måndags morgonen började med att jag körde barnen till skolan och sen var det möte
på Flash som gällde. När jag ändå var i stan passade jag på att träna. När jag återvände
hem hade det hunnit blivit lunch tid och Linus var på väg i säng, jag duschade och åt sen
lag jag mej på soffan och sov en stund. När vi vaknat till igen åkte vi till skolan för att
hämta hem Albin, vi skulle till stan och fixa pass åt honom. Igår trotsade Linus vädret och
ville bestämt vara ute och leka trots att det regnade. På med regnkläder och fram med
stövlarna.
Idag har det varit fullt upp, jag och Linus började våran dag med att åka och hälsa på
Linda och hennes barn. Bianca och Linus har inte träffats på hela sommaren. Dem var
ute tillsammans och lekte medans jag och Linda röjde undan lunchen.
När jag satt hemma hos Linda bestämde jag mej för att åka förbi Ica Maxi och handla
på hem vägen, skrev snabbt en matlista. Dick ringde nämligen och talade om att det
var två killar från viasat hemma hos oss och drog kablar, så Linus skulle iallafall inte
få någon ro att sova, hade nämligen tänkt handla imorgon men då slapp jag det.
När vi kom hem hade killarna precis åkt och jag kunde lägga en trött Linus, jag började
att packa upp alla matvarorna och förbereda inför middagen. Efter vi ätit middag tog och
alla barnen bilen in till Stadium, Dick åkte till jobbet, på Stadium var det dags för den årliga
fotograferingen med innebandylagen, det var även 20% på alla innebandy produkter. Barnen
behövde båda två nu innebandy skor och Linnéa ny klubba, dessutom behövde Linus nya
skor, fötterna har växt över sommaren. Han hittade ett par skor som han bestämt skulle ha,
han kunde knappt vänta på att jag skulle hämta den andra så att han kunde prova, han skrek
som en gris. Men när han väl fick på sej dem vägrade han att ta av dej dem. Super mallig!!
Ett par fina adidas skor blev det.
Albin och Linnéa med sin nya innebandy utrustning. Ja det blev ingen billig kväll det
här inte. Suck!! På väg hem stannade vi till på Max och köpte varsinn lyxshake. Mumsigt!!
Linus var helt uppspelt när vi kom hem, vägrade ta av sej skorna, när jag äntligen
fick honom i säng tod det en timme innan han somnade, han låg och pratade och
pratade.
Nej nu måste jag gå upp och kolla om de andra barnen sover.
Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Millah - med bebis i magen ♥

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-08-24 @ 18:45:34
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0