Tisdag :e Augusti



Ja, vi börjar väl där vi slutade, nämlingen med att mamma och jag smaskade i
oss kräftor. Det var gott, men kräftorna var lite för salta. Vi hade en mysig lördags
kväll.
På söndag efter jag slutat jobbat, så åkte jag direkt till Linnéas fotbolls match, dem
vann med 4-1, Linnéa lyckades skjuta in två mål. Det ena målet var en rackar rökare
med vänstern, som hon själv uttryckte det ;)



På söndag kvällen somnade jag som en klubbad säl halv tio, var så trött efter 
veckans alla aktiviteter, då skulle ni ha sett Albin, han var också helt slut.
Jag tror han tog ut sej så mycket att det var därför han vaknade på Måndag
morgon med 38,5 i feber som sen steg till 40, han sov hela dagen. Så typiskt att
bli sjuk lagom till skolstart, men efter en jobbig natt med en yrande Albin, så vaknade
han feberfri. Skönt!!
På eftermiddagen idag blev jag och Linus bjudna till en jobbarkompis på fika, vi har 
inte setts sen i våras. Vi tackade givetvis ja, jag kände att jag behövde en paus hemifrån,
igår började jag nämligen en stor rensning i garderober och tvättstuga, soppsäck på sopp-
säck fylls. 
Linus tyckte det var jättekul att få komma hem till Oskar och leka, kolla in Oskars alla bilar.



När Linda höll fram bullfatet och Linus tagit en bulle och kaka, så var han så 
duktig och sa tack. Tänk att lite hyfs har fastnat i lilla hjärnan. Gullunge!!
När vi var tvugna att åka hem för att fixa lite middag, ville Linus inte åka hem,
han skakade hårt på huvudet och sa nej nej nej, när han skulle bäras till bilen 
gjorde han sej hal som en ål, så att man knappt fick upp honom. 
Efter vi ätit middag tog jag och Linus en riktitg lång promenad med hunden i 
den jätte sköna kvällen, försökte få med mej Emellie ut men hon var hänging och 
på gränsen till feber, men helt plötsligt när jag är på väg ropar hon att hon skulle
ta bussen till Sävja för att titta på fotboll, ja då var hon minsann inte sjuk längre,
det var säkert nån kille som lockade ;)
Nu har jag packat ryggsäckar till imorgon och nu är det dags att försöka få barnen i 
säng. Kommer nog inte bli så lätt att somna. 

Ha en bra kväll!!

Kram kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0