Medelhavs värme

Som ni säkert har förstått, så är min data fortfarande ur funktion.
Just nu är den på lagning, saknar den. Jag vill ju kunna blogga som
vanligt igen. Ja nu ska vi se om jag minns vad som har hänt denna
vecka, dagarna bara rusar iväg.
I onsdags var det strålnade sol när vi vaknade, vi begav oss ut på
våran dagliga morgonpromenad, som vi inte har gått under hela
sommarlovet, då blev det promenad på kvällarna när det var svalare
ute. Men nu är det inte lika varmt och barnen är i skolan så nu ska det
bli ordning på våra promenader igen ;) Linus är fortfarande lika förtjust
i att åka vagn, han lägger sej tillbaka och bara myser.
När vi kom hem var Dick i full gång och skulle klippa gräser, han fick hjälp av
sin medarbetare.
Linus är med och klipper hela gräsmattan och det tar över en timme.
På kvällen var det invigning på Gränbycentrums nybyggda del, det väntades
komma 30000 människor, så jag blev inkallad att jobba mellan åtta och tio.
Det blev fullt med folk och alla butiker hade lite olika erbjudanden. Emelie och
hennes kompis var med till Gränby och shoppade loss medans jag jobbade.
På torsdagen behövdes det också lite extra hjälp. så jag ryckte in. Innan
jobbet passade jag på att ta en sväng till gymmet, nu börjar det kännas att
det är nått i min  "lilla" mage, så jag har dragit ner på löpningen lite, men tänker
försöka träna så länge som möjligt, så länge jag orkar och inte har ont givetvis.
Jag vet med egen erfarenhet att jag fortare återhämtar mej efter förlossningen om
jag håller kroppen i form. Det hela handlar inte om att jag inte vill gå upp i vikt, för
det har jag gjort och lika mycket i alla graviditeter med eller utan träning, men det
är skönt att ha grund kondisen kvar.
Natten till torsdagen vaknade jag utav att Linus låg i sin säng och gnydde, tog upp honom
efter en timme då han fortfarande lät, när jag tog upp honom var han så varm att jag
nästan brände mej på honom. Han hade 40 graders feber, han fick alvedon och välling
och sen somnade han om. Ställde ner en mugg med vatten i sängen och den var slut när
han vaknde på morgonen, han hade varit duktig och druckit under natten.
På tordags kvällen började jag misstänka att Linus fått öroniflammtion, febern var fortfarande
hög och snoret rann, och han gick och petade sej i örat. Natten till fredagen sov han ganska
oroligt, Dick ringde vårdcentralen på morgonen, vi fick en tid klockan tio. Öronen var lite
röda men ingen pencillin behövdes. Skönt!!
När Dick kom hem från sin träning fick jag de här fina blommornam tänk vad en bukett
kan göra en glad.
Vid lunch tid for jag in till stan för att luncha med min kompis Petra, det var ett helt år sen
sist. Tiden bara flög iväg och helt plötsligt var jag tvungen att åka hem, Linnéa skullle på
fotbollsträning och sen skulle vi på födelsedagskalas, barnens kusin Patrik fyllde.
Linus var lite piggare men fortfarande runt 38 i feber. Han var så fin när vi åkte.
Nya skor och byxor.
Jag var så mätt när vi åkte därifrån, så mycket go fika..
Barnen passade på att leka lite i lekparken på väg hem från kalaset.
Vilken underbar dag det varit idag, rena medelhavs värmen. Linnéa var med mej ut
på min promenad, hon åkte sparkcykel, vi var helt sjöblöta när vi kom hem, det var
så klibbigt ute. Är det inte typiskt att man ska jobba en dag som denna, men jag slutade
fyra så jag fick en skön eftermiddag hemma i solen. På kvällningen har Linus haft fullt sjå
att titta i fönstret.
Det är nämligen detta som var så intressant.
Nu är det dags för lite lördagsmys!!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0