Torsdag 7:e April

Hej hej, nu är jag tillbaks efter en dags uppehåll i bloggandet.
Jag har nämligen jobbat igen, så igår när jag kom hem så
lag jag mej på soffan.
I morse när barnen åkt till skolan och Linus fortfarande sov,
satte jag igång med städningen, mattor åkte ut, toaletter
skurades och det dammades. Precis när jag var klar med detta
vaknade liten. När jag kom in i hans rum luktade det inte allt för
gott, det var ingen lite gosunge jag fick ta ur sängen. Han hade
bajsat ner sej, usch!! När jag står där och byter blöja ser jag att
Linnéa har glömt sin gympa påse på golvet, Grrrrrrrrrrrrrr. Det var
bara för oss att åka till skolan och lämna den. Linus tittade frågande
på mej, men gröten då...  Hemma igen var det sen dags för frukost.



Nu börjar det komma mer och mer att han vill äta själv, det går faktiskt
ganska bra.
Sen ville han hjälpa till med dammsugningen som jag inte hunnit med att
göra och med hans hjälp gick det inte så snabbt. Han går bakom och skjuter
dammsugaren åt det håll han vill.





När vi äntligen var klara, så var det dags för en efterlängtad
frukost för min del. Efter en stund började jag fundera varför Linus
blev så tyst, han satt på köksgolvet och var alldeles orange runt
munen, han hade hittat riskakor med pizza smak. Busunge!!


Super nöjd!!

Idag har jag även hunnit med att åka och träna undertiden som
Linus sov middag. När jag stod i duschen ringde min kära bror och
talade om att dem var på väg ut till oss, för att hämta Linnéas
urväxta cykel. Linus blev jätte glad när kusin Natalie kom, han tog
henne i handen och gick och lekte.



Kvällningen har gått åt till att packa barnens väskor, imorgon åker
dem på cup respektive träningsläger. Albin ska till Katrineholm och Linnéa
har träningsläger vid idrottsplatsen. Linnéa hade sagt åt mej att hon ville
ha kycklingklubbor med sej som middag, dem skulle ha med nått att grilla.
Okej tänkte jag och åkte till Ica och handlade, i bilen på vägen hem ringer
Linnéa och undrar vad jag gör, köper kyckling, ja men du kunde ju ha
frågat först säger hon. Jag vill ju ha hamburgare och bröd. UNGAR!!
Det var bara för lilla mamma att vända bilen och köra till Ica IGEN!!
Som plåster på såren köpte jag en stor godis påse till mej och
Dick i helgen, vi är ju nämligen själva hemma. Emelie är nämligen
också borta i helgen, hon har våruppvisning med sina barngympagrupper.
Bara Linus kvar hemma.

Nu tänker jag ta kväll!!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0