Ikea

Idag var det då Tierp som gällde, här far man land och rike
runt. Albins match börjdade redan halv elva, men det är
faktiskt skönare att dem spelar på förmiddagen så man
hinner göra lite annat också. Idag spelade dem skiten ur
Tierp.



Det blev alltså 14-1, Albin gjorde 3 mål. Duktig kille!




En som var mindre duktig var Linus, han satt mest och gnällde, han var
både trött och förkyld. Somnade i bilen och vaknade givetvis när bilen
stannade hemma, men jag lag honom direkt när vi  kom in och han somnade
faktiskt om. Då drog jag på mej spring kläderna och gav mej ut och sprang 5km,
Tintin spang efter. Underbart väder!!



Eftersom Dick skulle jobba på hockey matchen, Almtuna-Leksand,
tog jag med mej barnen och åkt till Ikea. Hade lovat Linnéa en ny
byrå till sitt rum och min mamma behövde hjälp att få hem ett skåp
hon sett. Det första jag ser är en parkering full av bilar och när vi
kommer in är den första jag träffar Tessan med sin familj, dem var
på väg ut igen dem hade gett upp för det var så mycket folk.
Suck tänkte jag, här kommer jag med en trött Linus.  Sa till mamma
att vi tar genvägarna genom Ikea så går det fortare, men det första
som händer är att Linnéa får en lapp till en tipspromenad för barn,
ja så det var bara för lilla mamma att gå runt hela varuhuset.



Linnéa hade alla rätt så hon fick ett gosedjur i pris, av sin
mormor fick hon en god mjukglass. Det var dock fler som var
sugna på glass.



Linus var så trött så det var tur att syrran hade glass, idag hann vi
tyvärr inte med någon eftermiddagslur, men nu sover han gott.
Dick har precis kommit hem och Linnéa har tvingar honom att montera
byrån, så nu ligger dem på golvet och skruvar.



Nej nu börjar klockan närma sej åtta och jag tänkte få i säng
ungarna innan Ensam mamma söker börjar, jag måste även
ringa Emelie och kolla om hon är på väg hem, hon har spelat
fotbolls match i Bålsta.

Är så sugen på Brie osten som ligger i kylen, så det blir nog lite ost
och kex med något drickbart till. Det är ju en bra Beck film i kväll. Då
måste man ha något gott att tugga på.

Tjing på er!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0