6.e Augusti

Ännu en underbar dag börjar lida mot sitt slut.
På förmiddagen när jag kastat Linus i säng plockade
jag åter fram penseln, men den här gången var det
staketet som skulle få sej en omgång. Vitt ska det bli!
Usch vad tråkigt det är att måla staket. Jag tog även
fram spray burken för att spraya klart vasen och ljus-
fatet jag haft i sovrummet, dem skulle också bli vita.
Nu är jag nästan klar i sovrummet, så här blev det.







Jag var så uttråkad av våran sänggavel och dem fula sängborden, som
bara samlade damm, så det fick bli ett par enkla vita hyllor med en
varsin vit korg på golvet under. Rummet känns mycket större.
Dem murriga kuddarn fick även dem lite nya örngott och dem gamla
plädarna bytes ut. Sen kom jag på att jag hade ett par söta hållare
för gardinstången låg på vinden, så det var bara till att krypa ut och
leta. Den som söker han finner!



Nog om detta.
Nu har även den nya tv bänken intagit sin plats, det blev kanon.



Nu är det övervåningens tur, återkommer när jag blir klar.
På eftermiddagen när jag och Dick arbetat klart ute i trädgården gick
jag och Linus en promenad med vovven, Dick tog med sej barnen ner
till Ärentunaskolans längdhoppsgrop, barnen tycker det är så kul att
hoppa. Dem är riktigt duktiga, det har dem fått från sin far. Han hoppade
7,49 i unga dagar innan han skadade sej.







Nu har vi precis ätit och Linus har nannat in för natten.
Här står han och skakar galler i väntan på välling.




Barnen har förflyttat sej in i uterummet för lite Uno spel.
Snart är det dags att ta fram lite fredagsmys och tända lite ljus,
mörkret kommer ganska fort nu. Igår fick jag premiär tända mina
nya söta ljuslyktor som jag satt i fönsten bredvid ytterdörren. Små kronor!



Nej nu ska jag hälla upp en god drink och ladda batterierna för en ny 
målar dag, tyvärr skulle inte vädret bli lika fint, men hoppas bara att
det inte kommer regn, då skiter det sej med mitt staket.



Skål!!!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0