Påskafton 2016



Startade morgonen med att gå ut en liten promenad, känner mig starkare. När jag kom hem kom jag på att jag skulle städa ur uterummet så vi kunde sitta där och mysa i solen. Jag började flytta ut en tung betongkruka och det bara smäller till i svanken och jag ramlar skrikande i backen, barnen vaknade inne av mitt skrik. Tog en bra stund innan jag tog mig upp, vilken smärta.
Mamma kom mitt på dagen och hade köpt med sig voltaren, bytte antibiotika mot Ipren och voltaren, blivit en pillertrillare😉


Med hjälp av tonåringarna lyckades jag städa fint. Envis som man är.  Till fikat lyckades jag baka en påsktårta och liten kaklängd, smärtan känns lite bättre när man rör sig, men det går inte fort.


Det var varmt och skönt i uterummet


Barnen var ute mest hela dagen, allihopa. 


Mamma och jag njöt av ett glas vin innan det var dags att på osäkra ben laga middag.


En skön känsla när man öppnat upp uterummet, ett steg närmare sommaren.




När jag började med middagen satte sig barnen och målade ägg. 


Middagen drog ut på tiden, mitt ryggskott sinkade mig, får hela tiden tänka på att sätta benen rätt, inte vrida fel och vara bered på att hålla i mig när benen viker sig.


Men tillslut stod middagen färdig serverad.


Vi satt länge och hade det trevligt vid middagsbordet. Sen blev det en skön myskväll tittandes på Hundra åringen.



Hade svårt att somna, gjorde så ont att ligga för att inte tala om att vrida sig i sängen. Nu önskar jag att detta snart vinglar över och jag kan ta ett nytt andetag och börja leva igen och njuta av en kommande underbar årstid på alla de viss.


Glad Påsk ❤️🐔

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0